کد خبر 228049
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان

تیم ملی ایران با چند غایب به مصاف ازبکستان خواهد رفت و ترکیب این تیم دستخوش تغییراتی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز و تا ساعاتی دیگر در هفته دوم مرحله گروهی پیش مقدماتی جام ملت‌های آسیا و جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ازبکستان می‌رود. دو تیم دیدار نخست خود را به ترتیب مقابل هنگ کنگ و ترکمنستان به برتری رسیدند و حالا برای کسب دومین پیروزی و صدرنشینی قطعی در گروه به مصاف هم خواهند رفت.

در ترکیب امروز ملی‌پوشان ایران مثل همیشه شماره یک در اختیار علیرضا بیرانوند است، گلر پرسپولیس که در دقایق ابتدایی فینال تورنمنت کافا مقابل ازبکستان مصدوم شد، حالا با شرایط بدنی و فنی خوبی به استقبال دیدار حساس مرحله مقدماتی جام جهانی با ازبک‌ها می‌رود و امیدوار است دوباره بتواند دروازه خود را بسته نگه دارد.

آرایش خط دفاعی تیم ملی ایران در فینال تورنمنت کافا مقابل ازبکستان را مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی تشکیل می‌دادند، اما پنج روز قبل برابر هنگ‌کنگ فقط یک نفر از این جمع تغییر کرد که شجاع خلیل‌زاده جای پورعلی‌گنجی مصدوم را گرفته بود.

با توجه به نمایش کم‌نقص خط دفاعی تیم ملی ایران در دیدار مقابل هنگ‌کنگ با حضور شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی و رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی به‌عنوان مدافعان راست و چپ، خیلی بعید است قلعه‌نویی به این چهار نفر برابر ازبکستان دست بزند که در این بین، رضاییان یک گل تماشایی هم در بازی قبل به ثمر رساند.

تیم ملی ایران در مسابقه مقابل هنگ‌کنگ، سامان قدوس را کمی جلوتر از سعید عزت‌اللهی در ترکیب اولیه داشت ولی با توجه به تغییر تاکتیک احتمالی برابر ازبکستان که مشابه با فینال تورنمنت کافا خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود دوباره روزبه چشمی و سعید عزت‌اللهی در کنار هم در میانه میدان بازی کنند.

غیبت علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت کاری کرده تا قلعه‌نویی یک تغییر اجباری در ترکیب تیمش نسبت به دیدار با هنگ کنگ داشته باشد و با توجه به اینکه مثل فینال کافا دیگر مهدی قایدی هم در فهرست و ترکیب نخواهد بود، پیش‌بینی می‌شود مهدی ترابی پس از حضور تعویضی در مسابقه قبلی، امروز برابر ازبکستان به جمع ۱۱ نفر اصلی اضافه شود تا همراه با محمد محبی، وینگرهای راست و چپ را تشکیل بدهند.

سردار آزمون یکی از بهترین بازی‌های خود را مقابل هنگ کنگ به نمایش گذاشت و دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد و در فینال کافا هم تک گل ایران را برابر ازبکستان زد که احتمال غیبتش در بازی امروز صفر است!

مهدی طارمی نیز که نقش پررنگی در پیروزی برابر هنگ کنگ داشت و در فینال کافا هم مقابل ازبک‌ها پاس گلِ سردار را داد، امروز هم در خط حمله کنار آزمون دیده خواهد شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی طارمی، سردار آزمون

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha