کد خبر 227992
۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱

جباری در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

مشارکت اجتماعی سالمندان باعث کاهش خطر ابتلای آنها به بیماری‌ها می‌شود

مشارکت اجتماعی سالمندان باعث کاهش خطر ابتلای آنها به بیماری‌ها می‌شود

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: مشارکت سالمندان در خانواده و اجتماع سبب کاهش خطر افسردگی و اضطراب در آنها می‌شود.

صابر جباری، سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: حمایت اجتماعی یک منبع ارزشمند در توسعه رفاه و سلامت روانی است و حمایت ابزاری توانایی مقاومت سالمندان در شرایط دشوار را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: مشارکت اجتماعی در سالمندان سبب بهبود سلامت عمومی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها می‌شود. مشارکت اجتماعی تاثیر بسیاری بر سلامت روانی و جسمانی سالمندان خواهد داشت.

سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: مشارکت سالمندان در خانواده و اجتماع سبب کاهش خطر افسردگی و اضطراب در آنها می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: سالمندانی که از یک سیستم پشتیبانی خوب برخوردار هستند، سرعت بهبودی بیماری هایشان بیشتر از سایر افراد مسن است و خطر بروز بیماری های مزمن در این سالمندان کمتر است.

جباری با بیان اینکه با افزایش تعداد سالمندان هزینه‌های سلامت نیز بیشتر کرده و سالمندان به مراقبت‌های ویژه‌تری در مقایسه با افراد عادی نیاز دارند، گفت: با افزایش جمعیت سالمند نیاز به مسکن‌های تخصصی در بین آنها افزایش پیدا می‌کند. با سالمند شدن جمعیت جامعه، خطر بروز بیماری‌های مزمنی مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان افزایش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha