کد خبر 227912
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

واکنش وزیر ارتباطات به اختلال اینترنت

واکنش وزیر ارتباطات به اختلال اینترنت

اختلال اینترنت بین المللی در حالی روز شنبه رخ داد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: تعداد بروز اختلالات نسبت به قبل کمتر شده است.

به گزارش گروه ارتباطات حیات؛ صبح روز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ طبق اعلام نت‌بلاکس، اینترنت ایران برای زمان کوتاهی با اختلال شدید روبرو و بعد از چند دقیقه رفع شد.

خبرنگار «حیات» در حالی همان دقایق نخست دلیل این اختلال را از اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت پیگیری کرد که اولین پاسخ و واکنش به این موضوع نیم ساعت پس از اختلال و رفع آن ازسوی شرکت ارتباطات زیرساخت بود. 

این شرکت با عذرخواهی از مردم، دلیل این اختلال را فنی و آن را در محدوده تهران اعلام کرد. 

حال وزیر ارتباطات نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و گفته: مشکلات فنی همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و چیز طبیعی است. مهم این است که تعداد آن کم و زمان بازیابی خیلی کم باشد.

تعداد اختلالات اینترنت کم است

وی در خصوص تعداد قطعی‌های اینترنت در کشور افزود: تعداد حوادثی از این دست نسبت به سال‌های قبل به مراتب کمتر شده است.

زارع پور با اشاره به اینکه از این دست اتفاقات تنها محدود به کشور ما نیست و در سایر کشورها نیز تجربه می‌شود، گفت: همین هفته قبل اینترنت و تلفن نیمی از جمعیت استرالیا به مدت ۱۲ ساعت قطع شد. در روز ۲۸ آبان ماه نیز اینترنت بخشی از ترکیه قطع شد.

باید به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم

در برنامه هفتم، هدف گذاری صورت گرفته و باید به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم.

عیسی زارع پور در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: رویکرد دولت در بحث اقتصاد دیجیتال و نگاه به آینده در این حوزه باید مورد بررسی قرار گیرد؛ الان اقتصاد دیجیتال نقش بسیار جدی در اقتصادهای دنیا دارد.

او افزود: از گذشته سنگ بناهای خوبی در اقتصاد دیجیتال گذاشته شده و در دولت سیزدهم  نیز اقدامات خوبی انجام شد، ولی در برنامه هفتم، هدف گذاری صورت گرفته و باید به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم.

وزیر ارتباطات گفت: کارگروه‌هایی تشکیل شده تا موانع سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال برداشته شود. در قانون برنامه هفتم برای اولین بار یک فصل مستقل برای توسعه اقتصاد دیجیتال دیده شد.

زارع پور با بیان این که زیرساخت‌های تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال درحال فراهم شدن است، می‌گوید: کارهای خوبی در گذشته انجام شده، ولی متاسفانه در بعضی حوزه‌ها کمبودهای داریم؛ رویکرد جدی دولت سیزدهم این است که زیرساخت پرقدرت برای مردم فراهم کنیم؛ در حدود ۲۰۰ شهر کار درحال انجام است؛ تا پایان امسال به ۸ میلیون پوشش می‌رسیم و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت، تمام خانوارهای شهری و کسب و کارها به چنین ظرفیتی دسترسی داشته باشند.

او با بیان اینکه در اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها حتی روابط اجتماعی افراد را هم لحاظ می‌کنند، گفت: قانون داده و اطلاعات ملی تصویب شد و گفته شده اگر دستگاهی نیاز به اطلاعات دستگاه دیگری داشت و آن دستگاه همکاری نکرد، جرم انگاری انجام شود امیدواریم شبکه بانکی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حضور پررنگ تری داشته باشد؛ تمام خدمات دولت را می‌توان از این طریق انجام داد. بیش از ۳ هزار خدمت دولتی از این طریق ارائه می‌شود. براساس قانون بودجه باید تا  فردا تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک‌ها هم آمده اند، ولی کامل هنوز خدمات را ارائه نمی‌دهند.

به گزارش «حیات»؛ شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ به دنبال بروز اختلال اینترنت از ساعت ۹:۴۵ تا ۱۰:۲۵ در ارائه ترافیک داخل و بین‌الملل اپراتورهای کشور اختلالی رخ داد که شرکت ارتباطات زیر ساخت بابت اختلال ایجاد شده، عذرخواهی و اعلام کرد که شبکه به حالت عادی بازگشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha