کد خبر 227860
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

حمله لوکاکو به رکورد رونالدو و دایی (ویدیو)

حمله لوکاکو به رکورد رونالدو و دایی (ویدیو)

ستاره خط حمله تیم ملی بلژیک حالا یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی جهان است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ شب گذشته و در جریان تقابل تیم‌های ملی بلژیک و آذربایجان در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۴ که مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هم محسوب می‌شود، تیم میزبان موفق شد با نتیجه پرگل بازی را به سود خودش به پایان برساند. بلژیک در این دیدار در شرایطی به برتری ۵ بر صفر دست یافت که این بازی تحت تاثیر ستاره خط حمله شیاطین سرخ یعنی روملو لوکاکو قرار داشت. مهاجم تیم رم موفق شد در همان نیمه نخست بازی کار را برای آذربایجانی‌ها تمام کرده و در این مدت زمان پوکر خودش را به ثبت رساند و در شرایطی که بین دو نیمه تعویض شد، بلژیکی‌ها یک گل دیگر هم تا پایان بازی به ثمر رسانده و ۵ بر صفر به برتری رسیدند.

ستاره رم در این مسابقه، موجبات اخراج ادی سیلوستر را نیز فراهم کرد. بازیکن آذربایجان در دقیقه ۲۴ و پس از ارتکاب خطا به روی لوکاکو با کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا این بازی به طور کامل به نام بیگ روم نوشته شود.

روزهای فوق العاده روملو لوکاکو از زمان پیوستن به رم ادامه دارد. مهاجم بلندقامت تیم ملی بلژیک که تابستان کابوس‌واری را تجربه کرد، پس از جدایی جنجالی از اینتر، توانسته است به روند بسیار خوبی در بازی‌های ملی و باشگاهی برسد و با چهار گلی که لوکاکو وارد دروازه آذربایجان کرد، او شمار گل‌هایش در تیم ملی بلژیک را به عدد ۸۳ رساند. این در حالی است که ستاره شیاطین سرخ این آمار را در ۱۱۳ مسابقه به ثبت رسانده و آمار ۰.۷۳ گل در هر بازی، نشان می‌دهد که او می‌تواند یک رقیب جدی برای رونالدو محسوب شود.

لوکاکو ۳۰ ساله که بهترین گلزن کشورش در بازی‌های ملی به شمار می‌رود با این چهار گل به رکورد ۸۳ گل ملی دست یافت و توانست از نیمار و لواندوفسکی عبور کند و با علی مبخوت در عدد ۸۳ گل مساوی شود. او پوشکاش با ۸۴ گل، مختار داهاری مالزیایی با ۸۹ گل، سونیل چتری هندی با ۹۳ گل، لیونل مسی و علی دایی با ۱۰۶ و ۱۰۸ گل بالاتر از خود می‌بیند. رونالدو نیز با ۱۲۸ گل، بهترین گلزن بازی‌های ملی است. بدون شک لوکاکو با ادامه این روند یکی از جدی‌ترین تعقیب‌کننده‌های رونالدو برای رسیدن به رکورد برترین گلزن دنیای فوتبال در بازی‌های ملی است و این موضوع را نیز در بازی شب گذشته برابر آذربایجان ثابت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha