کد خبر 227841
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

قاضی زاده هاشمی:

اسراییلی ها در روز ۷ اکتبر به پایان رسیدند/ آمریکایی ها به‌دنبال حذف حماس هستند

اسراییلی ها در روز ۷ اکتبر به پایان رسیدند/ آمریکایی ها به‌دنبال حذف حماس هستند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اسراییلی ها در روز ۷ اکتبر به پایان رسیدند، گفت: آمریکایی ها به‌دنبال حذف حماس هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امشب ۲۸ آبان ماه در برنامه زنده تلویزیونی “ به افق فلسطین” گفت: امروز سالروز اتمام داعش توسط سردار قاسم سلیمانی است و امیدواریم به زودی ننگ صهیونیست از گیتی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در کل دو نگاه تمدنی به انسان و عالم در سراسر جهان وجود دارد، افزود: در سالیان بسیار گذشته نژاد سفید اروپایی غربی که همواره خود را نژاد برتر میدانستند در سراسر جهان برای پیروزی های خود کشته های فراوانی  دادند. لذا در قرون وسطی و در دوران اروپای خشونت آمیز خصوصا در منطقه بالکان که نژادهای مختلف باهم تلاقی داشتند کلیسای منطقه به یک وحدت‌رویه ای رسید تا بتواند اروپا را یکپارچه نماید و جنگ را به پایان برساند.

قاضی زاده هاشمی گفت: البته پس از شکست مجدد این یکپارچگی، این نزاع با هدف توسعه قدرت میان اروپاییان در قالب جنگ جهانی اول شکل گرفت. از این رو برآن شدند تا یک کانون درگیری جدید تعریف نمایند، لذا باتوجه به سابقه تاریخی فلسطین، این منطقه انتخاب شد.

وی افزود: از طرفی به سبب نگاه نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و باتوجه به اینکه این رژیم به یک عنصر اختلاف افکن در اروپا شناخته می شد این نهاد اختلاف افکن پولدار را بهترین گزینه دانستند که مقابل فلسطینیان قرار دهند تا بتوانند از این طریق جهان اسلام و غرب آسیا را مهار کنند. تا دیگر یک عثمانی جدیدی شکل نگیرد تا بتواند غرب را به چالش بکشد، البته تا حدی نیز در این زمینه موفق عمل کردند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: تفکر صهیونیست یک تفکر دینی نبوده و نژادپرستانه است. لذا این صف بندی را همان شیطان بزرگ که آمریکا هست هدایت می کند.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی در ایران رخ داد اما اسرائیل در ۱۹۴۸ متولد شد. غربی ها این روزها به دنبال استفاده از رژیم اسراییل هستند. امام راحل در آن زمان به عنوان یک عالم دینی آگاه نسبت به این رژیم هشدار دادند و نسبت به وقایع امروزی اعلام خطر کردند. لذا این موضوع هیچ ارتباطی به حکومت جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: با اشاره به اظهارات برخی سیاستمداران که نگاه خود را به جای انقلاب اسلامی و نگاه مستضعغین میدانند میگوییم مقابله با مستکبرین جزیی از قانون اساسی ما است. طبق آرا دینی ما اگر مسلمی به خطر بیفتد و مسلمانان به کمک آن نیایند مسلمان نیست، لذا در قانون اساسی هم آمده کمااینکه رهبرانقلاب نیز بارها اعلام کرده اند ما آماده ایم و به وظیفه خود عمل میکنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: رهبر معظم انقلاب می گویند دولت های اسلامی به میدان بیایند تا شاهرگ اسراییل را ببندند. لذا استراتژی جمهوری اسلامی کاملا روشن است. این که امروز رزمندگان فلسطین در غزه دستشان پر است به علت حمایت و وجود سردار سلیمانی بوده است.

وی افزود: رزمندگان فلسطین از جمهوری اسلامی درخواست حضور علنی در میدان را ندارند اما جمهوری اسلامی کمک لجستیک و معنوی به مقاومت کرده است. همانطور که امریکایی ها تمام قدرت خود را در ابعاد مختلف به میدان آوردند چراکه از فروپاشی اسراییل ترسیدند، جمهوری اسلامی نیز به میدان آمده است. به همین خاطر است که حضرت اقا میگویند این حماسه کاملا فلسطینی است لذا آنان تعیین کننده میدان هستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: یکی از سخنگوهای حماس نیز اعلام کرد که محور مقاومت هیچگاه نمیخواهد خارج از این چارچوب عمل کند. ایران ۴۰ سال است که هزینه مقابله به صهیونیست را پرداخت کرده است. ما از بحر تا نهر را یک کشور میدانیم که آن فلسطین است، لذا از حمایت مظلومین فلسطین افتخار میکنیم.

معاون رییس جمهور مطرح کرد: اسراییلی ها در روز ۷ اکتبر به پایان رسیدند و اکنون توسط سیاستمداران آمریکایی مدیریت می شوند لذا عامل و عنصری برای میز مذاکره ندارند. آمریکایی ها سابقا غیر مستقیم حمایت می‌کردند اما اکنون علنی شده است. آمریکایی ها برای مذاکره دنبال سناریو مختلف هستند که در تمام گزینه ها حذف حماس مطرح است. به همین خاطر به دنبال قطع سیستم ارتباطی، تغذیه ای و لجستیکی حماس هستند.

وی تاکید کرد: جهان به دنبال برگشت از سیاست های آمریکایی است. وزیر خارجه آمریکا از ۵ کشور درخواست کمک کرده است. امریکایی ها به صورت روشن طرف خود را در منطقه ایران می دانند و به دنبال گرفتن تضمین از ایران هستند البته که حماس نیز بسیار خوب عمل کرده است، تمام ابعاد اسراییل امروز درگیر جنگ است و دیگر هیچ گردشگری حاضر به ورود به این منطقه نشده است. حماس اعلام کرده است که امادگی کامل برای جنگ طولانی دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اکنون پایگاه امریکایی ها نیز در منطقه به خطر افتاده و مجبورند به زودی شکست را بپذیرند و بار دیگر حماس به پیروزی خواهد رسید . طبق فرمایش رهبر انقلاب صهیونیست ها بی وجدان کودک می کشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha