کد خبر 227826
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

آماده‌باش ستادهای مدیریت بحران استان‌های در معرض بارش شدید باران

آماده‌باش ستادهای مدیریت بحران استان‌های در معرض بارش شدید باران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی گفت: ستادهای مدیریت بحران استان‌ها در آماده باش هستند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمد حسن نامی با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای هفت استان کشور گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز دوشنبه ۲۹ آبانماه شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان، دامنه و ارتفاعات در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: این بارش‌ها سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب گرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید می‌شود.

وی ضمن اعلام آماده باش ستادهای پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران استان‌های تحت‌تأثیر هشدار قرمز هواشناسی ادامه داد: با توجه به هشدارهای صادر شده و ضرورت حضور نیروهای مدیریت بحران در مناطق همه مرخصی و مأموریت‌ها لغو شده است.

نامی عنوان کرد: با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی، پایداری شبکه‌های ارتباطی و خدماتی و آماده‌سازی ادوات امدادی بستر را برای پیشگیری و امدادرسانی به موقع آماده کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اهالی روستاهای در معرض خطر در مکانی امن اسکان داده شوند تا از حوادث احتمالی در امان باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با توجه به احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه کرد از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از سفرهای برون شهری، و فعالیت‌های کوه‌نوردی، اجتناب و از تفرج گاه‌ها و سکونت گاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه خارج شوند.

وی دستور آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha