کد خبر 227798
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

هشدار مدیرکل محیط زیست استان اصفهان؛

فرونشست به 150 متری ورزشگاه نقش جهان رسید!

فرونشست به 150 متری ورزشگاه نقش جهان رسید!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان درباره فرونشست در اطراف ورزشگاه نقش جهان و به طور کلی شرایط اصفهان در این حوزه هشدار داد.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان عصر شنبه در جلسه‌ای که با حضور وزرای کشور و نیرو در محل استانداری اصفهان برگزار شد، ضمن صحبت درباره آلودگی هوا در شهر اصفهان، حرف‌های نگران کننده‌ای درباره فرو نشست زمین در این استان به زبان آورد. او با بیان اینکه اصفهان تنها شهر در کشور و شاید در جهان است که فرونشست به درون آن کشیده شده است، ابراز داشت: اگر میزان ۱۰.۵ مترمکعب بر ثانیه جریان زاینده رود طبق برنامه وزارت نیرو و یا ۱۵ مترمکعب بر ثانیه طبق برنامه راه و شهرسازی جریان زاینده رود را داشته باشیم این فرونشست کنترل خواهد شد.

لاهیجان زاده با بیان اینکه با تداوم روند کنونی تا سال ۱۴۱۰ عملاً برخوار، دولت آباد و شاهین شهر و محدوده آن باید از جمعیت تخلیه شود، ادامه داد: فرونشست به ۱۵۰ متری ورزشگاه نقش جهان اصفهان رسیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: خواهش من این است که نگاه به اصفهان جهانی باشد؛ این سرزمین، محل و شهر به کل مردم جهان و ایران تعلق دارد چرا بر فرونشست آن چشم بستید؟ تالاب گاوخونی هجده سال گذشته خشک بوده است و حتی در سال ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ که بیشترین میانگین بارشی را در سرچشمه حوضه و سیلاب داشتیم حقابه‌ای به تالاب گاوخونی داده نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha