کد خبر 227795
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱

معاون وزیر صمت:

۳۴۰۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند

۳۴۰۰ واحد صنعتی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازگشت بیش از ۳۴۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، فرشاد مقیمی در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدن کاران نمونه استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین یک درصد مساحت کشور، ۱۰ درصد از عرصه اقتصادی و حدود ۴ چهار درصد از سهم حوزه تولید کشور را دارد که بیانگر ارزش و توان صنعتی استان به عنوان مجموعه بزرگ کشور است که با توجه به اشتغال در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و خدمات سهم قابل توجهی هم در اشتغال کشور دارد.

وی به جهت‌گیری‌های سیاستی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و توجه به واحدهای دانش بنیان و برگزاری جلسه اختصاصی وزیر صمت در این زمینه و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و اقتصاد و دارایی افزود: زیرساخت‌های لازم برای واحدهای دانش بنیان از ۳۶ ماه تا ۴۸ ماه در قالب واگذاری زمین و سوله‌های صنعتی در نظر گرفته شده که امسال حدود ۱۱۰۰ سوله در کشور در دست ساخت است و بخش قابل توجهی از ساخت و ساز آنها انجام شده است.

این مسوول ادامه داد: بخشی از سوله‌ها برای واحدهای دانش بنیان پیش بینی شده که می‌توان گفت آینده صنعت کشور به سمت و سوی واحدهای دانش بنیان و تولید محتوا سوق خواهد یافت.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه راه حل عبور از بحران انرژی صرفاً در حوزه تولید برق نیست گرچه باید اقداماتی صورت گیرد، ادامه داد: با توجه به شرایط امسال، حدود ۵۷۰ مگاوات تولید برق در شهرک‌های صنعتی صورت گرفته که تا پایان سال ۱۳۸ مگاوات برق توسط واحدهای دیگر انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال آینده ۲۱ مگاوات هم توسط واحدهای یدهای صنعتی تولید برق انجام می‌شود که باید مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف برق در دستور کار شهرک‌های صنعتی قرار گیرد.

مقیمی با اشاره به مصرف ۳۷ درصد برق کشور در صنعت در سال ۱۴۰۰ طبق روایت آمارها بیان کرد: حدود ۳۱۰ هزار مگاوات ساعت برق مصرف شده که در حوزه صنعت  برق مصرفی حوزه صنعت ۱۰۹ هزار مگاوات ساعت بوده است که ۶۷ درصد برق مصرفی مربوط به الکتروموتورهای بخش صنعت است که باید با راهکارهای جایگزینی، صرفه‌جویی لازم انجام شود.

این مسوول از بازگشت بیش از ۳۴۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته این روند ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha