کد خبر 227775
۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

مرادی در گفتگو با حیات:

استخدام صرفا ۸۰۰۰ پرستار در آزمون استخدامی اخیر/ فعالیت ۱/۱ پرستار در بیمارستان های کشور به ازای هر تخت

استخدام صرفا ۸۰۰۰ پرستار در آزمون استخدامی اخیر/ فعالیت ۱/۱ پرستار در بیمارستان های کشور به ازای هر تخت

مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت گفت:در آزمون استخدامی ۳۵۰۰ نفر جذب اورژانس کشور خواهند شد.

سیف الله مرادی، مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات،  گفت: آزمون استخدام وزارت بهداشت در ۲۸ مهر سال جاری برگزاری شده است.

وی بیان کرد: در این آزمون استخدامی ۲۵۰۰۰ نفر از کادر سلامت استخدام می شوند که ۱۲۰۰۰ نفر از گروه پرستاری هستند که از این تعداد ۸۰۰۰ نفر صرفا پرستار خواهند بود.

مرادی بیان کرد: در آزمون استخدامی ۳۵۰۰ نفر جذب اورژانس کشور خواهند شد. پرستاران شاغل در دوران کرونا در این آزمون دارای ۲۰ امتیاز خواهند بود.

مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت ادامه داد: به ازای هر تخت ۱/۱ پرستار در بیمارستان های کشور در مجموعه وزارت بهداشت فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت نظام سلامت ما نیازمند جذب بیشتر پرستار هستیم. الان کمبود پرستار وجود دارد اما در حدی نیست که خدمات به بهترین نحو ممکن به بیماران ارائه نشود.

مدیر کل منابع انسانی معاونت توسعه وزارت بهداشت گفت: امتیاز بومی گزبنی در آزمون استخدامی امسال اعمال می شود و در این آزمون جذب مراقبان سلامت هم انجام خواهد شد.

او افزود: تعدیل نیروی پرستار در وزارت بهداشت نداشته ایم. برخی از نیروهای طرحی ممکن است که دوران طرحشان تمام شده باشد که منتظر استخدام هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha