کد خبر 227754
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

حمایت از ۳۱۸ بیمار دیالیزی در خراسان شمالی

حمایت از ۳۱۸ بیمار دیالیزی در خراسان شمالی

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این دانشگاه از ۳۱۸ بیمار دیالیزی حمایت و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، دکتر عبدالله کبریایی، با اشاره به خدمات ویژه حمایتی دانشگاه علوم پزشکی استان از بیماران کلیوی اظهار کرد: اکنون ۵۶۸ بیمار کلیوی در مناطق تحت پوشش دانشگاه ثبت شده‌اند. از این تعداد، ۳۱۸ بیمار دیالیزی و بقیه پیوندی و سرپایی هستند.

وی افزود: بیماران دیالیزی از خدمات رایگان در تمام مراکز دیالیز دولتی و خصوصی بهره‌مند می‌شوند و هزینه دارو و بستری شدن این بیماران رایگان است.

کبریایی با بیان اینکه ۲۵۰ بیمار پیوندی ثبت‌شده در دانشگاه هستند، ادامه داد: حمایت از این بیماران توسط صندوق حمایت از بیماران خاص تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و از طریق جبران هزینه‌های درمان آن‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بیماری‌هایی که افراد بسیاری در نقاط مختلف جهان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بیماری کلیه است، گفت: افراد از زمان ابتلا به این بیماری باید به شکل مداوم تحت درمان قرار گیرند.

او با اشاره به روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی افزود: مصرف مایعات و آب به میزان کافی، ادرار کردن به‌موقع و تخلیه کامل مثانه، رعایت بهداشت، محافظت از کلیه‌ها در برابر سرما و ضربه و تنظیم میزان قند و فشار خون از جمله عوامل مهم در پیشگیری از این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha