کد خبر 227638
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

عبادی خبر داد؛

برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ مهر برای جذب ۱۲۰۰۰ پرستار

برگزاری آزمون استخدامی  ۲۸ مهر برای جذب  ۱۲۰۰۰ پرستار

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در ۲۸ مهر آزمون استخدامی، برای جذب ۲۵۰۰۰ نفر برگزار شده که ۱۲۰۰۰ نفر ویژه پرستاران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در برنامه کشیک شبکه سلامت گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری بازنگری شده و از اول فروردین سال جاری اجرا شده است، البته نقدهایی به مدل اجرای تعرفه گذاری هم وارد شده و برخی از همکاران معتقدند که مدل پرداختی باید مانند فی فور سرویس باشد که این نوع روش تقاضای های القایی را ایجاد و سبب افزایش هزینه های مردم خواهد شد.

به گفته وی وزارت بهداشت مکلف شده که ۵۰۰ بسته خدمتی را باز تعریف کند. در نسخه سال جاری مدل باز توزیع ترمیم و سطح درآمد افزایش پیدا کرده است.

او اضافه کرد: در برخی از دانشگاه ها این مدل پرداخت کرده اما به دلیل تاخیر در پرداخت بیمه به طور متوسط شش ماه در برخی از دانشگاه ها این مدل پرداختی اجرا نشده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: الان قانون تعرفه گذاری اجرا شده اما نارضایتی به دلیل میزان پرداختی ها است.

عبادی در خصوص جذب پرستاران بیان کرد: در ۲۸ مهر آزمون استخدامی، برای جذب ۲۵۰۰۰ نفر برگزار شده که ۱۲۰۰۰ نفر ویژه پرستاران است. مجوز موجود برای تخت های بیمارستانی اضافه شده است.

او ادامه  داد: سیاست جدید بر اساس بومی گزینی است و فرزند داشتن امتیازهایی برای جذب پرستاران خواهد داشت. همکارانی که در دوران کرونا شاغل بوده به میزان ۲۰ امتیاز برای این افراد در نظر گرفته می شود.

عبادی گفت: انتخابات نظام پرستاری در هفتم مهر برگزار و نرخ مشارکت از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. در ششم و هفتم دی رئیس جدید مشخص و مشغول به فعالیت خواهد شد.

او ادامه داد: حرفه پرستاری با توجه به حوزه کاری اش هم نقش بهداشتی و همچنین نقش مراقبتی را می تواند به خوبی ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha