کد خبر 227625
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

بیشتر شدن مخاطرات در کشور

بیشتر شدن مخاطرات در کشور

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شواهد نشان می‌دهد که بروز مخاطرات در کشور روز به روز بیشتر شده و این مخاطرات خسارات زیادی را وارد می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمدحسن نامی روز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه مخاطرات در کشور روز به روز در حال افزایش و خسارات وارده به واسطه این مخاطرات نیز بیشتر می‌شود، گفت: نمونه بارز این مخاطرات، وارد آمدن خسارت به ۱۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۸۰۰۰ کیلومتر راه و شبکه‌های آب، برق و گاز است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ملزومات در مواجهه با مخاطرات، استحکام‌بخشی به ویژه در حوزه ساختمان و سازه‌ها است، افزود: با توجه به اینکه ۶۸ درصد از جغرافیای ایران روی گسل زلزله قرار دارد، انتظار می‌رود با رعایت همه نکات، شاهد ایمنی این ساختمان‌ها و سازه‌ها باشیم، از این رو هر طرح به ویژه طرح‌های ملی باید یک پیوست بحران داشته باشد.

این مسئول، از بیابان‌زایی به عنوان یکی دیگر از مخاطرات پیش رو یاد کرد که باعث بروز گرد و غبار و ریزگردها می‌شود، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم با این خاطره مقابله و از آسیب‌های آن بکاهیم، باید در حفظ فضای سبز موجود و مهم‌تر از آن توسعه این فضای سبز تلاش کرده و در خصوص کاشت نهال نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به یکی دیگر از مخاطرات یعنی سیلاب‌ها، بر ضرورت بررسی رودخانه‌ها تاکید کرد و افزود: آمار بیانگر آن است که از ۶۶ مخاطره‌ای که می‌تواند اتفاق بیفتد، ۴۴ مورد در ایران اتفاق افتاده است و این بدان معنی است که باید در زمینه پیشگیری، بازسازی و بازتوانی و از همه مهم‌تر حفظ آمادگی گام‌های اساسی و مؤثری برداریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کشور علاوه بر تنش آبی در برخی از استان‌ها با خشکی شدیدی مواجه است، ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که ارتباط مستقیم با آب دارد، بخش کشاورزی است، به همین خاطر برای اینکه با دغدغه کمتری در حوزه آب مواجه باشیم باید به سمت کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در بخش کشاورزی با قدرت حرکت کرده و از دنیا عقب نمانیم، خاطرنشان کرد: فارغ از اینکه نیمی از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است، با توجه به اینکه دنیا در آینده با کمبود مواد غذایی مواجه خواهد شد، بنابراین باید بتوانیم در این عرصه عملکرد موفقی به ویژه در سطوح جهانی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha