کد خبر 227591
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان:

۲۵۰۰ هکتار از باغ‌های خراسان‌شمالی شناسنامه‌دار شدند

۲۵۰۰ هکتار از باغ‌های خراسان‌شمالی شناسنامه‌دار شدند

 مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات این استان شناسنامه‌دار شده‌اند.

به گزارش گروه استانی حیات؛ صفدر صفدری، با اشاره به اینکه طرح شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است، اظهار کرد: باغ‌ها، زمین‌های کشاورزی که گیاهان دارویی در آن کشت می‌شود و گلخانه‌ها مشمول اجرای این طرح می‌شوند.

وی افزود: در این طرح، تعداد درخت‌ها، نوع پیوند، نوع درخت، عملکرد سالانه آن‌ها، میزان سموم مصرفی ثبت می‌شود.

صفدری ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها کمک خیلی زیادی در صادرات محصولات تولیدی و همچنین تسریع در امر صادرات می‌کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باغدارانی که باغ آن‌ها دارای شناسنامه است، یارانه، نهاده، اعتبارات، تسهیلات، یارانه ماشین آلات و ... اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خراسان شمالی ۵۲ هزار هکتار باغ، گلخانه و و زمین کشاورزی کشت گیاهان دارویی وجود دارد، افزود: شناسنامه‌دار کردن باغات سیب، انگور و پسته در اولویت قرار دارد.

وی از کشاورزان درخواست کرد تا نسبت به شناسنامه‌دار کردن باغات خود اقدام و این کار را سرعت ببخشند تا بتوان گام‌های خوبی را برای صادرات محصولات باغی برداشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی توضیح داد: تعرفه‌هایی که برای شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها در سطح یک هکتار از باغدار اخذ می‌شود یک هزار و ۵۰۰ تومان، برای باغ‌های یک تا ۲.۵ هکتار ۲۵۰ هزار تومان، ۲.۵ تا پنج هکتار ۳۰۰ هزار تومان، پنج تا ۱۰ هکتار ۳۵۰ هزار تومان، ۱۰ تا ۱۵ هکتار ۴۰۰ هزار تومان و ۱۵ تا ۲۰ هکتار نیز ۵۰۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha