کد خبر 227588
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

در آیین تجلیل از ایثارگران خادم حرمین: 

ایثارگران نگذاشتند اسلام و تشیع آسیب ببیند 

ایثارگران نگذاشتند اسلام و تشیع آسیب ببیند 

عنوان ایثارگر عنوانی قرآنی است و قرآن می فرماید این افراد با به سختی افتادن، نگذاشتند اسلام و تشیع آسیب ببیند. اگر ایثار و فداکاری جوانان برومند ما نبود، این بلایی که سر غزه می آورند؛ سر ما می آوردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، حجت‌الاسلام قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در آیین تجلیل از خادمان ایثارگر حرمین حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت امام خمینی (ره) گفت: انسان در میان آفریدگان خداوند، مختار آفریده شده است، زندگی جبری ندارد و بعد که به بلوغ می رسد خود باید مسیر را انتخاب کند. این موضوع از آغاز خلقت بوده و دو جبهه حق و باطل در طول تاریخ به وجود آمده و تا امروز ادامه داشته است. 

وی ادامه داد: خداوند میفرماید عده ای در مقابل باطل می ایستند و میدانیم که اگر عده ای ایثارگر و فداکار نبودند تمام زمین را فساد را دربرمی‌گرفت. نقش ایثارگران بسیار مهم است؛ ایثار یعنی دیگران را بر خود مقدم بداریم و عده ای زندگی را بر خود تلخ کرده و دیگران را بر خود مقدم میدارند و به فرموده خداوند این افراد سعادتمند هستند و حق بزرگی بر گردن مردم دارند. 

حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: امروزه در غزه بیش از ۶ هزار کودک در کنار والدین خود به شهادت می رسند و این دنیای دد منش با وقاحت از این حرکت دفاع میکند. اگر ایثار و فداکاری جوانان برومند ما نبود، این بلایی که سر غزه می آورند؛ سر ما می آوردند کمااینکه در مناطقی مانند سردشت این کار را کردند. اگر این فداکاری نبود امروز ما شاهد اینهمه عزت نبودیم. 

وی بیان کرد: اسراییل اگر می‌توانست به ایران حمله کند روزهای ابتدایی حمله می کرد و فقط  صحبتهایی که بیان میکند جنگ روانی است چراکه میداند در ایران چه خبر است. اگر فداکاری ایثارگران نبود، ما الان در این نقطه نبودیم. زمانی که خرمشهر را به محاصره درآوردند بچه های ما فقط سلاحهای ابتدایی داشتند ولی امروزه آسمان ایران به حدی امن شده است که حتی یک پهباد دشمن نمی‌تواند در آسمان ایران پرواز کند. 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: در تاریخ نزدیک یادمان است که داعش چه تعداد افراد بی گناه را به قتل رسانده و زنان ایزدی را در بازار فروخت؛ اما اگر ایثار و فداکاری خانواده شهدای مدافع حرم نبود، این اتفاقات برای کشور ما می افتاد. عنوان ایثارگر عنوانی قرآنی است و قرآن می فرماید این افراد با به سختی افتادن نگذاشتند اسلام و تشیع آسیب ببیند. خانواده شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر گردن همه ما دارند. در قرآن و احادیث تعابیر والایی درباره ایثارگران آورده شده است. همه میدانیم همسران ایثارگران چقدر با سختی با این افراد زندگی میکنند و معامله آنان با خداوند است.

وی گفت: در قضیه شهادت روایت داریم که بهترین مرگها در راه خداوند است. کمااینکه در روایات داریم، هر کاری انجام دهیم کاری بهتر از آن وجود دارد اما بالاتر از شهادت هیچ نیکی وجود ندارد. دست خانواده شهدا و ایثارگران را می بوسم؛ چراکه عظمت ایران مرهون این عزیزان است. 

حجت‌الاسلام قاضی عسگر اظهار کرد: این دنیا در حال حاضر از جنگل بدتر است کمااینکه دیدم چطور افراد در غزه به شهادت می‌رسند اما در چشمان آنان قدرت و شجاعت وجود دارد و این روحیه به برکت انقلاب اسلامی است. در طوفان الاقصی آبروی اسراییل از میان رفت اما بدتر از آن حرکت افرادی است که درباره حقوق بشر صحبت میکنند. آلمان، فرانسه و آمریکا با کمال وقاحت از این حرکت دفاع می کنند. خداوند وعده داده است آینده از آن مسلمانان است و در نهایت پیروزی حق بر باطل خواهد بود. چراکه باطل مانند کف روی آب است و بقا و دوامی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha