کد خبر 227563
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

وزیر دادگستری:

رژیم صهیونیستی آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند

رژیم صهیونیستی آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند

وزیر دادگستری گفت: رژیم صهیونیستی آشکارا پیش چشم کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین‌المللی همه مبانی و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری را نقض و روزانه صدها کودک و زن و غیرنظامی را به خاک و خون می‌کشد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ امین حسین رحیمی در نشست تخصصی حقوق بشر که به همت ستاد حقوق بشر، ویژه رابطان ستاد حقوق بشر در دادگستری‌های کل استان‌ها برگزار شد، با اشاره به شرایط این‌ روزهای منطقه خاورمیانه، جنایات رژیم صهیونستی در غزه را برای مجامع بین‌المللی حقوق بشر آزمایشی بزرگ برشمرد و از آن به عنوان یک طنز تلخ در تاریخ حقوق بشر یاد کرد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی آشکارا پیش چشم کشورهای مدعی حقوق بشر و مجامع بین‌المللی همه مبانی و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری را نقض و روزانه صدها کودک و زن و غیرنظامی را به خاک و خون می‌کشد، آب را به روی آنها می‌بندد و شدیدترین محاصره را بر آنها تحمیل می‌کند و این یعنی هر روز جنایتی بزرگ در حال وقوع است و مدعیان حقوق بشر هم کاری انجام نمی‌دهند.

حوادث غزه؛ مصیبت بزرگ این دوران

وزیر دادگستری، حوادث غزه را مصیبتی بزرگ در این دوران برشمرد و افزود: در تاریخ جنایات بزرگی اتفاق افتاده که هیچ کدام از جهت ابعاد و زمان و وضعیتی که برای غیرنظامیان و افراد بی‌دفاع در غزه اتفاق می‌افتد قابل مقایسه با آن نیست.

رحیمی با ابراز تاسف از همراهی دولت‌های مدعی حقوق بشر با رژیم جعلی اسرائیل و توجیه جنایات این رژیم با عنوان دفاع از خود، اظهار داشت: برخلاف مواضع غیرمنطقی دولت‌های غربی و با وجود سانسور رسانه‌ای، مردم دنیا با تظاهرات و راهپیمایی در محکومیت رژیم صهیونیستی از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

وزیر دادگستری با تقدیر از تلاش‌های ستاد حقوق بشر، موضع‌گیری‌های این ستاد در مقابل فجایع حقوق بشری از جمله موضوع غزه را بسیار خوب و مفید ارزیابی کرد و گفت: حقوق بشر به ابزاری در دست کشورهای غربی برای استفاده علیه سایر کشورها شده، از این نظر وظیفه ستاد حقوق بشر برای مقابله با هجمه‌ها و کارشکنی‌ها بسیار سنگین است.

وی، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه را ستادی فراقوه‌ای و ملی برشمرد و گفت: یکی از وظایف مهم ستاد حقوق بشر، گزارش وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی به مجامع بین‌المللی و پاسخگویی به ایرادهای این مجامع و اعلام مواضع اصولی جمهوری اسلامی است.

رحیمی، نظارت و پیگیری رعایت موازین قانونی راجع به حقوق شهروندان و اجرای عدالت را وظیفه دیگر ستاد حقوق بشر برشمرد و افزود: رابطان استانی این ستاد نقش بسیار مهمی در این زمینه دارند و در واقع نقش برجسته‌ای در ارتقای امنیت قضایی جامعه بر عهده دارند که لازم است با اعمال نظارت جدی، ایرادهای احتمالی را به ستاد حقوق بشر منعکس و تا رفع کامل آن را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha