کد خبر 227559
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

رمز ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت مردمی شدن است

رمز ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت مردمی شدن است

باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را مردمی کنیم چراکه رمز ماندگاری این فرهنگ همین است. در واقع فرهنگ عاشورا ماندگار شد چون به دست مردم سپرده شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ آیین تجلیل از ایثارگران خادم در حرمین حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و امام راحل  امروز ۲۷ شهریور در تالار شهدای شیخ صدوق حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با حضور  رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های تهران، پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی، قاضی عسگر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و جمعی از خانواده شهدا و جانبازان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های تهران گفت: خادمان ایثارگر علاوه بر مدال ایثارگری، مدال خادمی حرمین را دارند. برابر سیاستهای کلی بنیاد شهید و با همکاری تشکل های ایثارگری، آیین تجلیل از ایثارگران خادم حرمین برگزار میشود. 

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را مردمی کنیم و رمز ماندگاری این فرهنگ همین است. فرهنگ عاشورا ماندگار شد چون به دست مردم سپرده شد. امروز عاشورایی که هر ساله به عزت آن افزوده می شود این است که مردم همگی بدون ریا در این مراسم شرکت کرده و آن را زنده نگه میدارند.

ما اگر بخواهیم فرهنگ ایثارگری را در جامعه نهادینه کنیم باید این موضوع را به مردم بسپاریم و از این موضوع هراس نداشته باشیم؛ چراکه نقطه توفیق ما همین است. سیاست ریاست عالی بنیاد نیز بر این است که در این حوزه گامهایی برداریم. 

وی افزود: فرهنگ ۸ سال دفاع مقدس نباید لحظه ای از ذهن مردم خارج شود. تجلیل از شما عزیزان خادم ایثارگر، توفیقی است که اولین بار است برگزار می‌شود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha