کد خبر 227528
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سرنوشت مبهم نوراللهی در تیم ملی/ هافبک یاغی در مسیر رحمتی یا طارمی؟

سرنوشت مبهم نوراللهی در تیم ملی/ هافبک یاغی در مسیر رحمتی یا طارمی؟

در حاشیه دیدار ایران مقابل هنگ کنگ، سرمربی تیم ملی یک بازیکن را به دلیل بی انضباطی از اردو اخراج کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ یک اتفاق حاشیه‌ای در دل خود داشت که مربوط به احمد نوراللهی و اعتراض او به سکو نشینی و البته اخراجش از اردو توسط امیر قلعه‌نویی بود. هافبک ملی‌پوش ایرانی باشگاه الوحده امارات، بعداز بیرون ماندن از لیست ۲۳نفره تیم ملی، ترجیح داد روی سکوهای ورزشگاه آزادی ننشیند و راهی هتل شود.

به این ترتیب هافبک دفاعی تیم ملی که در پست خود نفراتی مثل سامان قدوس و علی کریمی را به عنوان رقیبان سرسختی می‌بیند با دستور قلعه‌نویی چمدان‌هایش را جمع کرده و به امارات برمی‌گردد. این شروع یک ماجرایی است که قطعاً واکنش‌های متفاوتی به دنبال خواهد داشت و تا کنون هم داشته است.

رابطه خوبی که خراب شد

نوراللهی و قلعه‌نویی همیشه رابطه خوبی داشتند و این رابطه حسنه حتی باعث شد این بازیکن در زمان حضور قلعه‌نویی روی نیمکت تراکتور دفترچه اعزام به خدمت پست کرده و از پرسپولیس به تبریز برود تا شاگرد وی شود. اتفاقی که البته برای او خوش یمن نبود و به دلیل بسته بودن پنجره باشگاه تراکتور اجازه ثبت قرارداد و حضور در زمین بازی را پیدا نکرد و این همکاری دوام چندانی نداشت ولی اعتقاد قلعه‌نویی به فوتبال احمد و رابطه حسنه این دو ادامه داشت و سرمربی کنونی تیم ملی در تیم‌های مختلف چند بار خواستار به خدمت گرفتن این بازیکن بود که موفقیتی در آن نداشت و وی در پرسپولیس ماند و پس از آن لژیونر شده و راهی تیم‌های حاشیه خلیج فارس شد. بازگشت قلعه‌نویی به تیم ملی می‌توانست شروع دوباره همکاری این دو باشد و به نظر می‌رسید این بار عاقبت بهتری در پیش داشته باشد ولی در عمل اینطور نبود.

عاقبت نوراللهی، در مسیر رحمتی یا طارمی؟

تیم ملی در دهه‌های اخیر چندین بار درگیر اختلاف میان سرمربی و بازیکن بوده است. ممانعت برانکو از حضور هاشمیان و خداداد عزیزی در تیم ملی و بعد از آن به طور خاص در دوره کی‌روش و اختلافی که با مهدی رحمتی و چند بازیکن دیگر از جمله عقیلی و جباری داشت از نمونه‌های گل درشت این موارد است که در خاطر فوتبالدوستان مانده است. اختلاف رحمتی و کی‌روش در سال‌های ابتدایی حضور سرمربی پرتغالی در ایران موضوعی بود که خیلی روی آن مانور داده شد و افراد زیادی سعی داشتند تا با پادرمیانی در این خصوص زمینه بازگشت کاپیتان تیم ملی و گلر شماره یک آن روزهای فوتبال ایران را در آستانه جام جهانی فراهم کنند ولی مرغ کی‌روش یک پا داشت و رضایت با چنین موضوعی نداد تا رحمان احمدی تیم ملی را در مسیر صعود به جام جهانی همراهی کرده و با درخشش فوق العاده مقابل کره جنوبی زمینه صعود به برزیل را فراهم کند و در مسابقات جام جهانی هم علیرضا حقیقی حفاظت از سنگر تیم ملی را بر عهده بگیرد. کی‌روش هیچ وقت زیر بار بازگشت رحمتی نرفت و این گلر با تجربه خداحافظی اجباری با پیراهن تیم ملی داشت.

مورد دیگر مربوط به اختلاف میان طارمی و اسکوچیچ است. ستاره تیم ملی در جریان مصاحبه اسکوچیچ مبنی بر تاکتیک پذیر نبودن بازیکنان ایرانی واکنش منفی به این موضوع داشته و در حساب توئیتر خود آن را زیر سوال برد و همین موضوع منجر به غیبت وی در اردوی بعدی تیم ملی شد. دوری طارمی از تیم ملی البته دوام چندانی نداشت و خیلی زود اسکوچیچ تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها تسلیم شده و ستاره یاغی را بار دیگر دعوت کرد تا نشان دهد برخلاف کی‌روش، دیسیپلین را فدای مصلحت اندیشی می‌کند.

حالا باید دید قلعه‌نویی کدام مسیر را در پیش خواهد گرفت. آیا او مثل کی‌روش رفتاری مشابه با رحمتی را در قبال نوراللهی در پیش می‌گیرد یا تنبیه نوراللهی فقط مختص به چند بازی و اردو خواهد بود و او شانس همراهی ملی پوشان در جام ملت‌ها را خواهد داشت؟ تجربه نشان داده سرمربی تیم ملی به سختی مقابل این مسائل کوتاه خواهد آمد.

نوراللهی دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را نمی‌بیند؟

در شرایطی که همه منتظر واکنش رسمی سرمربی تیم ملی و همچنین موضع رسمی فدراسیون فوتبال در این رابطه هستند، گویا با توجه به این‌که تیم ملی در کوران رقابت‌های انتخابی جام جهانی است، برای حفظ تمرکز تیم و دوری از حواشی فعلا اظهار نظری نکرده‌اند، اما یکی از اعضای کادر فنی در این رابطه از کنار گذاشته‌شدن نوراللهی از تیم ملی خبر داد و گفت دست‌کم تا زمانی که امیر قلعه‌نویی سرمربی است دیگر نوراللهی به اردوهای تیم‌ملی دعوت نمی‌شود و این پایان کار او در این دوره خواهد بود.

باید دید این اطلاعاتی که از اردوی تیم ملی به بیرون درز کرده چقدر واقعی است و صحت دارد و اگر اینطور باشد، باید کار نوراللهی در تیم ملی را تمام شده دانست مگر اینکه نظر سرمربی تیم ملی تغییر کند و یا او عمر چندانی روی نیمکت تیم ملی نداشته باشد که هر دو اتفاق دور از انتظار به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha