کد خبر 227452
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

اولین شهید مدافع حرم؛ شهید «محرم ترک»

اولین شهید مدافع حرم؛ شهید «محرم ترک»

آرزویش بود که پاسدار شود، به آرزویش رسید و در اولین جلسه خواستگاری به همسرش گفته بود که «احتمال دارد در این راه و در این شغل به شهادت برسم».

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، بهشت زهرای تهران در قطعه بهشتی ۲۵ خود، شهیدی را در قلبش جای داده که نامش برای دفاع از عقیله بنی هاشم ثبت شده است و چه خوش سعادتی که او اولین شهید دفاع از حرم حضرت زینب (س) است.

همیشه معتقد بود که «هرجا ظلمی به مظلومی در هرجای کره زمین شود باید در مقابل آن ظالم ایستاد» برایش فرقی نمی‌کرد ظالم در کشور خودش باشد یا در دیاری دیگر. بر خود وظیفه می‌دانست حالا که دشمن به چند فرسخی حرم حضرت زینب (س) رسیده است، علاقه به «فاطمه» خودش را کنار بگذارد و برای دفاع از «رقیه(س)» امام حسین (ع) با آنچه در توانش است به جنگ با کفر بپردازد. او اولین شهید مدافع حرم (محرم ترک) است. 

شهید در یکی از دست‌نوشته‌هایش می‌گوید: «امروز از ساعت چهار عصر به یکباره دلم گرفت، به یاد دخترم فاطمه و همسرم که امروز تقریبا هشتاد روز است که آنها را ندیده ام افتادم. عکسها و فیلمهایی که از فاطمه داشتم را نگاه می‌کردم و در دلم به یاد حضرت رقیه(س) افتادم و این که چه کشید این خانم سه ساله، در همین حال بودم که یکباره تلفن به صدا درآمد، با صدای تلفن حدس زدم حتما همسرم هست که تماس گرفته حدسم درست بود ولی بدون این که صحبتی کند گوشی را به دخترم داد دیدم که گریه امانش نمی‌دهد، گفتم چی شده خانم طلا، باباجانی ؟ دختر بابا چی شده چرا گریه میکنی؟! گفت: بابایی دلم برات سوخته. کی میایی، من دوستت دارم، بیا بابایی.دیدم حال فاطمه خیلی بد بود شروع کردم به نوازشِ فاطمه خواستم حواسش را پرت کنم. گفتم : برای بابایی شعر می خونی؟ در حالی که فاطمه متوجه نشود آرام اشک می‌ریختم، اشکم برای سه ساله امام حسین(ع) بود برای وقتی که بهانه بابا را گرفت و سر پدرش را برایش آوردند.»

دی ماه سال ۵۷ در روستای قاضی آباد شهرستان ازنا، شیرمردی متولد شد که نامش بر بلندای تاریخ رقم خورد. او عاشقانه امام حسین (ع) را دوست می‌داشت. آرزویش این بود که پاسدار باشد. به آرزویش رسید و از فرماندهان توانمندی بود که از اوایل جنگ سوریه مسئولیت آموزش رزمندگان مدافع سوری را بر عهده داشت.

پدر فاطمه و محمد حسین، همیشه صحبتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برایش فصل الخطاب بود و حتی در اولین جلسه خواستگاری به همسرش گفته بود که: «احتمال دارد در این راه و در این شغل به شهادت برسم.» و همیشه یکی از بهترین لحظات عمرش را زمانی می‌دانست که به دیدار حضرت آقا رفته بود. آنچنان که برای همسرش گفته بود که «در یکی از ملاقات‌هایی که با حضرت آقا داشتم و در صف‌های جلو بودم من به ایشان احترام گذاشتم و ایشان برای من دست تکان دادند.» 

سال ۱۳۹۰ بود که آرامش در سوریه به هم ریخت و کشور ایران هم تعدادی از مستشاران نظامی خود را فرستاد و محرم هم یکی از مربیان تخریب بود که به سوریه رفت؛ همان زمان که مصطفی احمدی‌روشن را به شهادت رساندند به فاصله چند روز بعد محرم ترک در ۲۸ دی ماه در آخرین روز ماموریتش بر اثر انفجار به شهادت رسید.

گفتنی است؛ کتاب «جانا» زندگینامه اولین شهید مدافع حرم، محرم ترک نوشته منصوره قنادیان است که روایت فتح منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha