کد خبر 227431
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

«شورای خردمندان» از بایدن خواست طرحی برای صلح پایدار در خاورمیانه ارائه کند

«شورای خردمندان» از بایدن خواست طرحی برای صلح پایدار در خاورمیانه ارائه کند

شورای موسوم به «خردمندان» روز پنجشنبه از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا از «فرصت تاریخی برای تدوین طرحی برای صلح پایدار بین اشغالگران و فلسطینی‌ها استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ این گروه که توسط نلسون ماندلا در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و شامل مقامات ارشد، فعالان صلح و مدافعان حقوق بشر است، در نامه‌ای سرگشاده از رئیس‌جمهور آمریکا خواست تا «چشم‌اندازی برای صلح» تعریف کند.

امضاکنندگان این نامه از جمله مری رابینسون، رئیس گروه و رئیس جمهور سابق ایرلند، همچنین دو برنده جایزه صلح نوبل، نوشتند که این طرح باید مبتنی بر راه حل دو دولتی باشد و «حقوق برابر برای فلسطینی‌ها و ساکنان اراضی اشغالی را به رسمیت بشناسد».

این طرح همچنین باید «بر اساس قوانین بین‌المللی باشد، مشخص کند چه کسی غزه را کنترل می‌کند، به نگرانی‌های امنیتی صهیونیست‌ها رسیدگی کند و به الحاق سریع سرزمین‌های فلسطینی توسط اشغالگران پایان دهد».

به نقل از خبرگزاری فرانسه، در ادامه این پیام آمده‌است: «با تعمیق دو قطبی شدن، جهان به شما نیاز دارد که چشم اندازی برای صلح ترسیم کنید. این دیدگاه باید کسانی را که افراط گرایی را رد می‌کنند و می‌خواهند خشونت متوقف شود، امیدوار کند.

شورای خردمندان اذعان داشت که یافتن یک طرح صلح به زمان و «شجاعت سیاسی زیادی» نیاز دارد.

امضاکنندگان این نامه سرگشاده بر این باورند که «تخریب غزه و کشتار غیرنظامیان اسرائیلی‌ها را امن نمی‌کند». آنها گفتند که این اقدامات منجر به «خشونت بیشتر در منطقه و فراتر از آن» خواهد شد و تاکید کردند که «راه حل نظامی برای این درگیری وجود ندارد».

در پایان این نامه آمده‌است که «تاریخ هرگز دوران بایدن را اگر او بتواند «ائتلافی از شرکا تشکیل دهد که به دنبال حل و فصل منصفانه باشند و بتوانند یک پروژه قابل اجرا را به راه بیندازند، فراموش نخواهد کرد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha