کد خبر 227426
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹

افتتاح نمایشگاه "ایران پروژه" در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی

افتتاح نمایشگاه "ایران پروژه" در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی

نمایشگاه "ایران پروژه" با محوریت خراسان شمالی در کشور ترکمنستان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ مهرداد داودزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، گفت: پانزدهمین نمایشگاه "ایران پروژه" امروز ( جمعه ۲۶ آبان) با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رشید مردوف، معاون رییس کابینه وزرا و وزیر خارجه امور ترکمنستان افتتاح شد.

وی هدف از برپایی پانزدهمین نمایشگاه "ایران پروژه" را معرفی ظرفیت شرکت های تولیدی و صنعتی استان و توسعه صادرات بیان کرد.

 به گفته وی فضای نمایشگاه حدود دو هزار متر برای شرکت ها و واحدهای تولیدی از ۹ استان کشور است که محصولات صنعت ساختمان، نفت و گاز و پتروشیمی و خدمات فنی و مهندسی را ارائه و به نمایش گذاشتند. 

داودزاده افزود: در این نمایشگاه استاندار خراسان شمالی به همراه وزیر راه و شهرسازی در پیگیری تفاهم نامه های قبلی و شرکت در کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور، عازم ترکمنستان شد.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی با استان آخال ترکمنستان هم مرز است و اشتراکات عمیق فرهنگی و قومی دو سوی مرز، این مرز را مرز صلح و دوستی کرده و سبب عقد تفاهم نامه های قبلی میان خراسان شمالی و آخال شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۹۴ شرکت و بیش از ۳۰۰ تجار و فعال اقتصادی ایران در نمایشگاه ایران پروژه که با محوریت خراسان شمالی در ترکمنستان برگزار شده است، حضور یافتند و آخرین دستاوردهای خود را در حوزه خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان به نمایش گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha