کد خبر 227408
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه در سنت‌پترزبورگ

محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه در سنت‌پترزبورگ

وزرای فرهنگ و نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس فرهنگی بین‌المللی سنت‌پترزبورگ در سخنرانی‌های خود جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ به همت دولت فدراسیون روسیه و وزارت فرهنگ این کشور، اجلاس فرهنگی سنت‌پترزبورگ صبح امروز ۲۶ آبان‌ماه با حضور وزرای فرهنگ، معاونان وزیر و رؤسای سازمان‌های فرهنگی بیش از ۴۱ کشور جهان در شهر سنت‌پترزبورگ برگزار شد.

در این اجلاس علاوه بر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزرای فرهنگ و نمایندگان کشورهای ضداستعماری و اسلامی از جمله بولیوی، کوبا، چین، سوریه، لبنان، چین و افغانستان در سخنرانی‌های خود ضمن اشاره به مظلومیت مردم غزه از استانداردهای مجامع حقوق بشری و دنیای غرب در این خصوص به شدت انتقاد کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، نماینده کشورمان در این اجلاس نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بیش از هفتاد خبرنگاری که این روزها در غزه جان خود را از دست داده‌اند، جنایات جنگی، نسل‌کشی و کشتار جمعی کودکان و زنان و غیر نظامیان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرد.

وی اظهار داشت: وظیفه می‌دانم که از هر تریبونی برای مهار و توقف این جنایات استفاده کنم و از همکارانم در سراسر دنیا برای نجات مردم مظلوم غزه استمداد بطلبم.

بنابر اعلام این خبر، اجلاس فرهنگی بین‌المللی سنت‌پترزبورگ با شعار «مجمع فرهنگ‌های متحد» در حال برگزاری‌ است. این نشست حول چهار محور اصلی؛ نشست کانونی با عنوان «مجمع فرهنگ‌های متحد»، نشست‌های فرهنگی و عمومی و همچنین، برنامه تجاری و جشنواره خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha