کد خبر 227392
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

معدن طلای اندریان به علت نشت محلول سیانید محکوم شد

معدن طلای اندریان به علت نشت محلول سیانید محکوم شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: معدن زرین داغ آستارگان (اندریان) به‌دلیل آلایندگی محیط زیستی با توجه به مستندات آلودگی در محاکم عالی استان محکوم به پرداخت جریمه نقدی شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مطابق پیگیری‌های مستمر اداره حقوقی محیط زیست استان و با توجه به مستندات آلودگی از طریق نتایج بدست آمده آزمایشات، در خصوص نشت محلول سیانید و آلوده شدن اراضی ملی با محلول مزبور خسارت وارده بر محیط زیست طبق نظریه کارشناسان رسمی تعیین شد.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی استان که منجر به صدور رای محکومیت بدوی با وجود اعتراض از طرف شرکت مذکور محکومیت قطعی در دادگاه تجدید نظر استان صادر و معدن زرین داغ آستارگان به پرداخت مبلغ تقریبی ۴ میلیارد ریال محکوم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید کرد: در سایه دولت مردمی هیچگونه مماشاتی با واحدهای آلاینده نداریم و با هرنوع اقدام منجربه آلودگی محیط زیستی و بهداشت عمومی از طرف واحدهای صنعتی و خدماتی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، محلول سیانید یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی hcn است این ترکیب یک مایع بدون رنگ شدیدا سمی است همچنین انحلال این ترکیب در آب اسید ایجاد می کند و محلول الکترونیک به وجود می اورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha