کد خبر 227376
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰

«حیات» گزارش می دهد؛

قیمت عجیب شاسی بلندهای صفر در دیوار

قیمت عجیب شاسی بلندهای صفر در دیوار

شاسی بلندهای جدید وارداتی در حالی قطره چکانی وارد بازار شده اند که قیمت آنها در پلتفرم های آگهی عجیب و غریب است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ لقب اولین خودروهای وارداتی صفر به چانگان هایی اختصاص یافت که الان نمه نمه وارد بازار می شوند و به تدریج بازار جدیدی به راه انداخته اند؛ بازاری که رقم های عجیب و غریب این خودروها در آن خودنمایی می کند!

بررسی های «حیات» از پلتفرم های آگهی نشان می دهد نه تنها این خودروها در حال فروش با قیمت های عجیب و غریب است که بازار خرید و فروش حواله آنها نیز داغ شده است.

جزئیات قیمت شاسی بلندهای چینی در بازار

چانگان های وارداتی به عنوان نخستین خودروهای نوشماره خارجی در بازار حالا قیمتی بسیار بالاتر از مبدأ دارند؛ به طور مثال، فروشنده ای چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ را به قیمت یک ‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می فروشد در حالی که این خودرو برای او نهایتا یک ‌میلیارد و ۲۷۴ میلیون تومان آب خورده است. در آگهی دیگری چانگان CS۳۵ تیپ دو یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان قیمت خورده در حالی که به قیمتی حدود یک‌ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان تحویل مشتری شده است.

مشاهدات نشان می دهد فروشندگان این خودروها به دنبال سودی ۵۰ درصدی هستند. گویی بازار سیاهی برای خودروهای وارداتی در حال شکل گیری است!

حواله خودرو ارزان شد؛ فقط ۷۰۰ میلیون تومان ناقابل!

در کنار خرید و فروش شاسی بلندهای نوشماره، بازار حواله این خودروها نیز داغ شده است؛ به طوری که حواله این خودروها به قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان ناقابل در دیوار خرید و فروش می شود. این در حالی است که بازار این آگهی ها با باز شدن مجدد سامانه عرضه خودروهای وارداتی در روز شنبه ۲۷ آبان بیش از گذشته داغ شده است.

قیمت عجیب شاسی بلندهای صفر در دیوار

حراج چانگان در دیوار

فروشندگان چانگان های چینی محبوب حالا در آگهی های دیوار به دنبال کسب سودی بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی هستند. این در حالی است که هنوز مدل های جدید دیگر خودرو ازقبیل کره‌ای‌ ها و ژاپنی ‌ها وارد بازار نشده است و باید دید آیا در ادامه با ورود خودروهای جدید به بازار قیمت ها ارزان می شود یا به دنبال واردات محدود بازار همچنان در انحصار فروشندگان خواهد بود.

قیمت عجیب شاسی بلندهای صفر در دیوار

قیمت خودروهای وارداتی نوشماره ارزان می شود؟

به گفته وزیر صمت، تا پایان آذرماه تکلیف خریداران خودروهای وارداتی روشن می شود و تعداد قابل توجهی از این خودروها وارد بازار خواهد شد. هرچند برای پیش بینی قیمت دقیق خودروهای کره‌ای- ژاپنی باید منتظر بود و دید خودروهای موردنظر با چه قیمتی و در چه تعدادی به دست مشتریان خواهند رسید.

نکته مهم این است که هرچند این خودروها وارد شدند تا بازار خودرو تنظیم شود اما با واردات محدود هنوز واردات خودرو به هدف اصلی خود نرسیده است.  

گفتنی است؛ ممنوعیت واردات خودرو در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برداشته شد و وزارت صمت در شهریور همان سال آیین ‌نامه واردات خودروهای صفر را ابلاغ کرد. چند ماه بعد اولین محموله خودرو وارد کشور شد و صمتی‌ها در اسفندماه دور نخست فروش این خودروها را به اجرا گذاشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha