کد خبر 227280
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹

رویش نخبگان علمی و دانشگاهی امروز ثمره نقش زنان ایثارگر دوران دفاع مقدس است

رویش نخبگان علمی و دانشگاهی امروز ثمره نقش زنان ایثارگر دوران دفاع مقدس است

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با اشاره به نقش زن در پاسداری از حریم خانواده، اظهار داشت:رویش نخبگان علمی و دانشگاهی امروز ثمره تربیت و نقش زنان ایثارگر دوران دفاع مقدس است.

به گزارش گروه استانی حیات؛ عباسعلی رضایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه(24آبان) در اولین دوره از سلسله نشت تحکیم بنیان خانواده ویژه بانوان شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در مجموعه فرهنگی تفریحی ایثار برگزار شد، با اشاره به نقش زن در پاسداری از حریم خانواده، اظهار داشت: اصل بر این است که زندگی کانون محبّت، اخلاق و عاطفه باشد و امروز می‌بینیم که زنان با حفظ وظایف مادری، در بسیاری از امور اجتماعی و اقتصادی نیز نقش ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نقش زنان در تاریخ دفاع مقدس و همراهی با مردان در سنگرهای مختلف برای همیشه ماندگار شد، اذعان کرد: زن عملاً نقش و قدرت بیشتری را در امور خانواده داراست‌؛ رویش بسیاری از نخبگان علمی و دانشگاهی ثمره همین تربیت زنانی است که در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و یا در کنار هسرانشان صبورانه‌ایستادند و حماسه ساز شدند.

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته بارها به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت تأکید کردند و امروز وظیفه داریم تا از هراقدامی که منجر به تحقق منویات معظم له می‌شود، دریغ نکنیم.

رضایی در خاتمه با اشاره به اقدامات و فعالیت های انجام شده در امور زنان و خانواده بنیاد شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد:برنامه ای هم که امروز برگزار شد، در راستای آگاه سازی در حوزه جوانی جمعیت بود که قابل تقدیر است.

بر اساس این گزارش پیش از سخنان مدیرکل بنیاد استان تهران، حجت‌الاسلام «محمدحسن احمدیان» دبیر ستاد اقامه نماز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران در سخنانی ضمن اشاره به موضوع ارتباط عفیفانه، در حوزه اهمین نقش زنان در تربیت فرزندان و حفظ کانون خانواده نکاتی را ایراد کرد.

گفتنی است کارگاه آموزشی«تحکیم بنیان خانواده» با هدف ارتقاء مهارت ارتباطی موثر در زوجین و افزایش توانمندی زنان بعنوان محور در ساختن خانواده امن به همت مشاوره امور زنان و خانواده و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران برگزار و از کارکنانی که به تازگی نیز صاحب فرزند شدند، هدایایی اهداء شد.در این کارگاه آموزشی دکترنوابی روانشناس و مدرس دانشگاه به بیان نکاتی پیرامون موضوع پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha