کد خبر 227224
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

حیات از بنزین جانبازان گزارش می‌دهد؛

پاسخ تکراری وزیر نفت در مورد سهمیه بنزین جانبازان + فیلم

پاسخ تکراری وزیر نفت در مورد سهمیه بنزین جانبازان + فیلم

وزیر نفت و نمایندگان مجلس به ارائه توضیحات در مورد قرار نگرفتن سهمیه بنزین جانبازان در ردیف بودجه‌ سال ۱۴۰۲ مجلس پرداختند.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، با توجه به اینکه یکی از موضوعات مهم حوزه ایثارگری، بحث تامین سوخت و تخصیص سهمیه بنزین به جانبازان است اما همین سهمیه اندک از ابتدای سال ۱۴۰۲ قطع شده است.

طبق پیگیری‌های که از جواد اوجی وزیر نفت صورت گرفت، وی اعلام کرد که ردیف بودجه برای بنزین ایثارگران در بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی نشده، از این‌رو اگر بودجه‌ای پیش‌بینی شود، وزارت نفت موظف به انجام آن است اما اکنون این موضوع ارتباطی با وزات نفت ندارد.

در همین خصوص خبرنگار حیات از مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های لازم را انجام داد و مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش نسبت به قطع سهمیه بنزین جانبازان به‌دلیل نبودن ردیف بودجه، گفت: تا آنجایی که ما مطلع هستیم، مجلس برای این موضوع ردیف بودجه‌ای اختصاص نمی‌داد و تمامی این موارد از احکام بالادستی بوده که تحت کمک اندک به جانبازان محسوب می‌شد.

وی اضافه کرد: مجلس تا به الان ردیفی برای این موضوع در بودجه‌های سنواتی، نداشته که بخواهد آن را حذف کند. لذا مجلس این آمادگی را دارد که اگر دولت لازم می‌داند، ردیف بودجه‌ای در این خصوص لحاظ و آن‌را مطرح کند تا در لایحه بودجه ۱۴۰۳، تصویب شود. 

در همین زمینه، احمد امیرآبادی فراهانی، رئیس فراکسیون ایثارگران در مجلس شورای اسلامی نیز به حیات گفت: هیچ‌گاه در بودجه‌های سنواتی چیزی به نام ردیف سهمیه بنزین جانبازان وجود نداشت.

برپایه این گزارش، امروز در حاشیه حیات دولت، جواد اوجی وزیر نفت در پاسخ به سوال خبرنگار «حیات» در مورد قرار نگرفتن سهمیه بنزین در ردیف بودجه‌ مجلس، اظهار کرد: در خصوص سهمیه بنزین ایثارگران، هیچ‌گونه ردیفی در بودجه سال ۱۴۰۲ وجود نداشت.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سهمیه بنزین ایثارگران در ردیف بودجه‌ای قرار نداشته، به‌عنوان انجام دهنده این اقدامات در راستای ارائه بنزین به این عزیزان مشکلی نداریم اما به‌دلیل نبود ردیف بودجه، هیچگونه سهمیه‌ای به آنها تعلق نخواهد گرفت.

به گزارش حیات، ارائه سهمیه بنزین جانبازان در سال ۱۴۰۲ و در ردیف بودجه سال ۱۴۰۳، نیاز به توافقاتی بین دولت و مجلس را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha