کد خبر 227217
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

معاون پارلمانی ریاست جمهور در گفتگو با «حیات»؛

احتمال ارائه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس در هفته آینده

احتمال ارائه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس در هفته آینده

معاون پارلمانی ریاست جمهور اعلام کرد که بودجه نهایی شده و می‌توانیم آن را در هفته آینده به مجلس ارائه دهیم اما تاریخ دقیق ارائه آن با توافق دولت و مجلس مشخص می‌شود.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهور در گفتگو با حبرنگار سیاسی حیات در خصوص ارائه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس گفت: بودجه سال ۱۴۰۳ از جهاتی نهایی شده است اما برخی از پیشنهادات دستگاه‌ها باقی مانده که باید در جلساتی آتی بررسی شود.

وی با بیان اینکه در روز یکشنبه هفته آینده برنامه هفتم توسعه نهایی می‌شود، بودجه سال ۱۴۰۳ آماده است تا با حضور رئیس جمهور با توافقی که با مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد، به مجلس ارائه می‌شود.

معاون پارلمانی ریاست جمهور در پاسخ به سوال اینکه آیا در روز یکشنبه هفته آتی، بودجه به مجلس ارائه می‌شود؟، اظهار کرد: خیر، باید هماهنگی‌های لازم با مجلس در این خصوص انجام شود.

وی عنوان کرد: در روز یکشنبه، مجلس با برنامه هفتم توسعه روبرو است که بعد از به پایان رساندن برنامه هفتم، دولت توافقات خود را در خصوص بودجه انجام خواهد داد.

حسینی با بیان اینکه بودجه نهایی شده است و می‌توانیم آن را در هفته آینده به مجلس ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: تاریخ دقیق با توافق دولت و مجلس مشخص می‌شود و اینکه چه زمانی آقای رئیس جمهور به مجلس می‌روند.

وی بیان کرد: مجلس در خصوص برنامه هفتم توسعه تعلل نکرده بلکه نمی‌توانست آنرا در دستور کار قرار دهد.

معاون پارلمانی ریاست جمهور همچنین گفت: با توجه به اینکه مجلس می‌بایست طبق آئین‌نامه داخلی، برنامه هفتم را تا اول آبان‌ماه، نهایی می‌کرد اما چون هنوز برنامه هفتم در دستور کار قرار داشت و مجلس نمی‌توانست، همزمان به بودجه بپردازد؛ دولت صبر کرد تا برنامه هفتم توسعه تمام و سپس بودجه را در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha