کد خبر 227215
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴

سخنگوی دولت در گفتگو با «حیات»؛

دولت موافق کاهش مدت سربازی است

دولت موافق کاهش مدت سربازی است

سخنگوی دولت در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق نسبت به کاهش مدت زمان سربازی به مدت 12ماه، گفت: دولت مخالفتی با این موضوع نداشته اما باید منتظر موافقت ستاد کل باشیم.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در خصوص لایحه دولت نسبت به کمتر شدن مدت زمان سربازی گفت: کمتر شدن مدت زمان سربازی در حوزه ستاد کل بوده اما دولت مدت زمانی است که لایحه‌ای را در دستور کار خود قرار داده و یک مرتبه نیز آن را به صحن دولت آورده است.

وی افزود: دولت و ستادکل باید در این خصوص به توافقاتی برسد، نگاه دولت این است که مدت زمان کاهش پیداکرده و همچنین بتواند سربازی را تخصصی‌تر کرده و از متخصصان در حوزه تخصصی‌شان بهرمند شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: برای اینکه در خصوص سربازان متاهل، دارای فرزند و ...، کسرهای در نظر گرفته شود، لازم است با ستادکل به تفاهمات نهایی برسیم. در حال مذاکره  با ستاد کل هستیم تا بتوانیم لایحه مناسبی را نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم. 

وی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق نسبت به کاهش مدت زمان سربازی به مدت 12ماه، اظهار کرد: دولت مخالفتی با این مساله نداشته اما باید منتظر موافقت ستاد کل باشیم. دولت مشابه این رایزنی‌ها را در کمیسیون با ستاد کل نیروهای مسلح داشته و خواهد داشت.

بهادری جهرمی همچنین گفت: ما از جوانان حمایت می‌کنیم تا مدت زمان سربازی کوتاه‌تر و تخصصی‌تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha