کد خبر 227199
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

خزعلی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

اجرا شدن کامل قانون جوانی جمعیت نیاز به تامین بودجه دارد

اجرا شدن کامل قانون جوانی جمعیت نیاز به تامین بودجه دارد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد که اجرا شدن کامل قانون جوانی جمعیت نیاز به تامین بودجه دارد.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در برخی از قوانین داریم، این است که اعتبار لازم در هنگام تصویب قانون دیده نمی‌شود؛ در این حالت در هنگام اجرا دچار مسائلی خواهیم شد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر قانون جوانی جمعیت به‌طور کامل قابلیت اجرا ندارد، مگر اینکه در سال‌های آینده برای اجرای این طرح بودجه لازم دیده شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دو سال اخیر، بخشی از قانون جمعیت اجرا شده اما این امید را داریم که در چند سال آینده، ۹۰ درصد این قانون در کشور اجرا شود، اضافه کرد: اجرای کامل قانون جوانی جمعیت بستگی به بودجه اختصاص یافته برای آن دارد، هرچند که اجرای آن به  مسائل مختلفی از جمله فرهنگ‌سازی بستگی دارد.

وی با بیان اینکه مسکن و تسهیلات از جمله مسائل مهم در زمینه اجرای دقیق و کامل طرح جوانی جمعیت است که باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم، افزود: موضوع مسکن برای خانواده های پرجمعیت اختصاص یافته است اما این مساله نیازمند پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن است.  

خزعلی در پایان یادآور شد: تلاش‌مان این است که بودجه طرح جوانی جمعیت و خانواده برای سال آینده بیشتر شود و نگاه ویژه‌ای به این قانون باید داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha