کد خبر 227190
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

رئیس سازمان محیط زیست در گفتگو با «حیات»؛

صنایع آلوده کننده هوا تعطیل می‌شوند/ پسماند سوزی‌ها در جنوب تهران علت آلودگی هوا!

صنایع آلوده کننده هوا تعطیل می‌شوند/ پسماند سوزی‌ها در جنوب تهران علت آلودگی هوا!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از افزایش گشت‌های شبانه این سازمان خبر داد و گفت: در حال پایش شبانه صنایع هستیم و هر صنعتی که در زمینه آلودگی هوا مشکل داشته باشد، تعطیل خواهد شد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در خصوص آلودگی در کلان شهرها گفت: ما در فصل اول با آلودگی های طبیعی روبرو هستیم. در 6 ماه اول سال آلودگی‌ها در قالب گرد و غبار اتفاق می‌افتد و در 6 ماهه دوم سال با مباحثی مانند آلاینده‌های صنعتی روبرو هستیم. حرکت دولت به سمتی است که هرچه سریعتر این موضوع سامان‌دهی شود.

 وی با اشاره به مصوباتی که در سال‌های گذشته در این خصوص وجود داشت، افزود: دستگاه‌های مختلف، مکلف بودند با توجه به وظایف ذاتی که داشتند، اعتباراتی را برای کاهش آلایندگی‌ها داشته باشند که به‌صورت جدی در بودجه به آن پرداخته نشد. لذا از همکارانمان خواستاریم تا در بودجه پیش رو این اتفاق میسر شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه وزارت صمت رویکرد مثبتی داشته است، ادامه داد: این وزارتخانه در خصوص برقی کردن خودروها اقدامات مناسبی انجام داده و زیر ساخت‌های این عملیات را در کشور به‌خصوص در کلان شهرها میسر ساخته است.

وی در مسائل مربوط به سوخت نیرو و یا همان سوخت عام و یا سوخت فسیلی که در کشور وجود دارد، اضافه کرد: بهینه‌سازی و کیفی‌سازی سوخت در 9 پالایشگاه اصلی کشور مطرح است که نیاز به اعتبارات کلانی دارد اما خوشبختانه این اتفاق در حال انجام است که این جهت گیری‌ها، رویکرد اصلی وزارت نفت است که در حال رخ دادن بوده و برای وزارت نفت نیز دستاورد مناسبی دارد.

سلاجقه با اشاره به خاموش کردن فلرها خاطرنشان کرد: اولین درآمد به وزارت نفت خواهد برگشت، بسیاری از این نوع گازها که در حال سوزاندن بوده، برگشته و به سفره‌های گازی کشور تزریق می‌شود که دستاورد ریالی و دلاری را برای وزارت نفت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش آلاینده‌ها در دستور کار وزارت نفت نیز قرار دارد، عنوان کرد: اگر مشکل سوخت حل شود و کاهش سلفور و یا بدون سلفور پیش برویم در مراحل بعدی در فاز نیروگاه‌ها، مشکلات حل خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص برنامه‌های موجود این سازمان در خصوص آلودگی هوای این روزهای کشور تصریح کرد: نقش کامیون‌های گازوئیل سوز در کمربندی‌های اصلی، شرقی و جنوبی تهران در حال انجام است. اگر آلایندگی‌های هوای تهران پایش شود، مرکز شهر نسبت به اطراف شهر تهران از آلودگی کمتری برخوردار است و مشخص است که یکی از عامل‌های آلایندگی شهر تهران همین کامیون‌های گازوئیل سوز هستند. این موضوع در کمیته اضطراری شهر تهران، مطرح و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه گشت‌های شبانه را در شهر افزایش داده‌ایم، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم در خصوص پسماند سوزی‌ها در جنوب تهران است که از شهرداری‌ها خواستیم تا این موضوع که باعث آلودگی هوا در تهران می‌شود، را مدیریت کند.

سلاجقه همچنین گفت: سازمان حفاظت محیط زیست، گشت‌های شبانه خود را افزایش داده و در حال پایش شبانه صنایع است و هر صنعتی که در زمینه آلودگی هوا مشکل داشته باشد، را تعطیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha