کد خبر 227181
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

مدیرعامل عمران پردیس:

مدیرعامل عمران پردیس: ساخت و ساز در فاز ۵ پس از چند سال وقفه آغاز شده است

مدیرعامل عمران پردیس: ساخت و ساز در فاز ۵ پس از چند سال وقفه آغاز شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: هفت بلوک باقی مانده هر یک پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند، این پروژه چندین سال خوابیده بود و الان ۴ ماه است که فعال شده اما از فعالیت های عمرانی اجرایی رضایت نداریم.

به گزارش گروه استان‌های حیات، خلیل محبت خواه با اشاره به بازدید خود از واحدهای باقی مانده در فاز ۵ جنوبی مسکن مهر به خبرنگاران اظهار داشت: در طی بازدید انجام شده و صحبت با متقاضیان مقرر شد تا پیمانکار برنامه زمان بندی را تا آخر این ماه به ما بدهد و با توجه به پیشرفت های متفاوت هر بلوک با توجه به تعهدات پیمانکار برای هر بلوک اکیپ مجزایی را تعیین کند و در طی این هفته برنامه خود را برای اتمام پروژه اعلام کند.

وی ادامه داد: اگر پیمانکار این پروژه ها نتواند به تعهدات خود عمل کند قطعا او را فسخ قرار داد خواهیم کرد و از پیمانکار جدید برای ادامه کار استفاده می کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران تاکید کرد: به پیمانکار اخطار دادیم که برای هر یک از هفت بلوک باید اکیپ مستقل داشته باشد به ما هیچ ارتباطی ندارد که پیمانکار چند پروژه در دست اقدام و اجرا دارد. برای هر پیمانکار بر اساس توانمندی و درجه و رتبه بندی که در سازمان برنامه وجود دارد تعداد کارهای پیمانکار مشخص شده است و پیمانکار موظف است که برای هر کار اکیپ جداگانه داشته باشد و مورد قبول نیست که اکیپ ها در پروژه های مختلف پیمانکار جابجا بشوند.

وی توضیح داد: بسیاری از پروژه ها سالیان سال بدون فعالیت مانده بود و در بازدیدهایی که داریم به پیمانکاران تاکید می کنیم که نوع کار عوض شده و شدت کار باید بیشتر باشد و در این راستا اولویت اول ما تحویل واحد به متقاضیان است.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به فرایند مقاوم سازی واحدها توضیح داد: مقاوم سازی این پروژه ها بر اساس طرح و نقشه ها و محاسباتی که مهندس مشاور انجام داده اجرایی شده است و باید ادامه پیدا کند تا سریعتر به نتیجه برسیم.

محبت خواه با اشاره به برنامه زمان بندی تحویل واحدها، توضیح داد: مقرر شده تا برخی از واحدها طی یک تا دو ماه به مالکان تحویل بدهیم در برخی از بلوکها پیمانکار بد عهد فسخ قرار داد می شود و این جابجایی پیمانکاران تحویل بلوکها را تا دو ماه به تعویق می اندازد.

وی ادامه داد: بلوکهایی که در حد پیشرفت فیزیکی تا ۵۰ درصد هستند را تا پایان سال تکمیل می کنیم و در این راستا نیاز مبرم داریم که مردم با ما همکاری کنند با توجه به اینکه تمام تلاش بنده و همکارانم این است که به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از رفع مشکل گاز خبر داد و اظهار داشت: شرکت گاز در حال فعالیت است و مشکل گاز این پروژه ها تا دو روز آینده رفع و محوطه سازی شروع می شود. با سوء استفاده کنندگان از مسکن مهر برخورد می کنیم.

محبت خواه تاکید کرد: با کسانی که از مسکن به عنوان کالای سرمایه ای استفاده کنند برخورد می کنیم ، واحدهای مسکن مهر متعلق به کسانی است چندین سال منتظر دریافت آنها هستند ، بلوکها و واحدها را فقط به متقاضیان اول تحویل می دهیم و با مالکان دست دوم و سوم برخورد می کنیم و تسهیلاتی که قبلا واگذار کردیم به واحدهایی که چند بار خرید و فروش شدند تعلق نخواهد گرفت.

قیمت مسکن در پردیس غیر واقعی است

وی با اشاره به کاهش قیمت مسکن مهر در پردیس، توضیح داد: قیمت مسکن در پردیس غیر واقعی است در یک بازه زمانی رشد زیادی کرد و هنوز زمان زیادی باقی مانده تا به قیمت واقعی مسکن در پردیس برسیم.

مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس گفت: با تحویل واحدهای جدید و اتمام پروژه ها قیمت واحدها کاهش پیدا می کند تمام سعی ما این خواهد بود که قیمت مسکن باز هم کاهش پیدا کند. از متقاضیان درخواست داریم که با نفع کم واحدهای خود را از دست ندهند ، شاهد هستیم کسانی واحدی را در سال های قبل فروختند که امروز با آن پول نمی توانند خانه ای را رهن کنند در حالی که قیمت واحد افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

محبت خواه با بیان اینکه به شایعات توجه نمی کنیم ، توضیح داد: شایعه بی اساسی مبنی بر بسته شدن کارگزاری توسط بانک مسکن پخش شده بود ، ما به تنها چیزی که توجه نمی کنیم شایعات و حاشیه ها است، کار خود را با قدرت و شدت انجام می دهیم و هر تصمیمی که در شرکت مادر تخصصی و یا شرکت عمران پردیس گرفته شود حتما مصلحت بوده وانجام می شود و می گوییم؛ خوشا پردیس و شایعاتش!

۱۳ سال از وعده خانه دار شدن شهروندان با قیمت پایین توسط دولت های پیشین گذشته

به نقل از مالکان ومتقاضیان مسکن مهر پردیس ، ۱۳ سال از وعده خانه دار شدن شهروندان با قیمت پایین توسط دولت های پیشین گذشته اما هنوز برخی از مالکان مسکن مهر پردیس نتوانستند خانه های خود را تحویل بگیرند. مالکانی که اندوخته خود را صرف خرید مسکن مهر پردیس کردند ناچار شدند با دریافت تسهیلات با سود بالا ی بانکی پول رهن خانه را تامین کنند با کوچک کردن سفره و حذف خرید برخی از ضروریات اجاره بهای منزل را تامین کنند.

بسیاری از مالکان به خاطر نداشتن پول پیش خانه ناچار به اسکان در واحدهای نیمه کاره شدند که خالی از مشکل نبود. کاسه صبر متقاضیان سر ریز شده و هر از چند گاهی با راه اندازی تجمع سعی می کنند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند. در این تجمعات آرام پیرزن ، پیر مرد، ، خانم خانه دار ، خانم وآقای شاغل حضور دارند تا مطالبه برحق خود را برای چندمین بار از مسئولان طلب کنند.

در فاز ۵ جنوبی مسکن مهر پردیس ، ۷ بلوک در پروژه رکن اسکان بین الملل تنها پروژه نیمه کاره باقی مانده پس از ۱۳ سال است که و هنوز به مالکان تحویل داده نشده است .

یک متقاضی سالمند به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از ۱۳ سال هنوز شاهد واحدهای نیمه کاره و مخروبه هستیم مردم چه گناهی دارند که درگیر این مشکلات باشند. بیشتر این مالکان و متقاضیان پول پیش خانه خود را برای خانه داده و اجازه نشین شده و اقساط خانه هایی را که هنوز تحویل نگرفته را باید پرداخت کند، اگر مردم پول داشتند به سراغ خرید خانه های مسکن مهر نمی آمدند تا این قدر عذاب بکشند.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر بدون ذکر نام خود اظهار داشت: برای دریافت واحدهای خود جایی نمانده که نرفته باشیم با مسئولان مرتبط در شهرستان صحبت کردیم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی ضمن گلایه از خلف وعده مسئولان ادامه داد: برای بار چهارم به ما قول تحویل بلوک ها ۱۰ و ۰۲ را از ۷ بلوک دادند ، قرار بود ۱۵ شهریور تحویل بدهند بعد تبدیل به مهر ماه شد و در آبان ماه هم هیچ اتفاقی نیفتاد و همچنان بلاتکلیف هستیم.گاز کشی هنوز انجام نشده ، محوطه سازی اجرا نشده و هیچ آسانسوری وصل و راه اندازی نشده است و با توجه به هوای سرد و بارندگی های شهر پردیس با شروع بارندگی ها همانند سالهای قبل شاهد عقب ماندگی بیش از پیش کار های عمرانی خواهیم بود.

این متقاضی ادامه داد: از آقای محبت خواه و تیم جدید که خوب تلاش می کنند تشکر می کنیم اما تاریخ تحویل واحدهای ما همچنان عقب می افتد. مالکان با تجمع آرام در مقابل پروژه نیمه کاره با در دست داشتن پلاکارهایی مبنی بر درخواست تحویل پروژه تجمع کرده بودند برای اعلام مطالبات خود به فرمانداری رفتند.

با هماهنگی روابط عمومی فرمانداری مسئولان مرتبط از جمله معاون برنامه ریزی فرماندار، مسئولان طرح در شرکت عمران شهر جدید پردیس ، پیمانکار، رئیس اداره گاز ، نماینده اداره آب در نشست مطالبه گری متقاضیان حضور پیدا کردند تا پاسخگوی مالکان پروژه های نیمه کاره باشند.

در ادامه خلیل محبت خواه مدیر عامل شرکت عمران از پروژه فاز ۵ جنوبی بازدید کرد تا از نزدیک شاهد نواقص و مشکلات پروژه باشد و با توجه به شرایط موجود خواسته مالکان را تامین کند تا در زمانی معین واحدهای خود را دریافت کنند .

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha