کد خبر 227176
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری:

ضرغامی: ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد/ شب یلدا و چهارشنبه سوری تغییرپذیر نیستند

ضرغامی: ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد/ شب یلدا و چهارشنبه سوری تغییرپذیر نیستند

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از دستور رئیس جمهور به وزیر صمت برای آزادسازی و رفع موانع ورود شناورهای تفریحی به کشور خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در جلسه دولت با دستور رئیس جمهور ورود شناورهای تفریحی به کشور آزاد شد. یعنی از سوی رئیس جمهور اعلام شد. به وزارت صمت دستور دادند تا مانعی برای این کار وجود نداشته باشد و تایید کنند.

وی افزود: درحال حاضر سرمایه گذارانی هستند که در حوزه گردشگری دریایی قصد فعالیت دارند و قراردادهایی برای ورود شناورهای تفریحی بسته اند که در کشور ما خیلی محدودیت داشته و کمبود آن به چشم می خورد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه اظهار کرد: یک فرآیندهای طولانی وجود داشت زیرا در داخل نیز این‌ها می‌تواند تولید شود که عملا منجر به خرید شناور تفریحی نمی‌شد.

وی در این خصوص افزود: وزیر صمت همراهی خوبی با این مسئله خواهند داشت و اگر مواردی باشد که خودشان می‌توانند تولید کنند یا کشتی‌هایی وارد شود که بعدا نمونه‌سازی شود ما استقبال می‌کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه «یلدا» و «چهارشنبه سوری» از ابتدا بوده و تا آخر هم خواهد بود، تاکید کرد: شب یلدا امسال ثبت جهانی هم شد.

وی اضافه کرد: آن چیزی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، یک مقدار درباره این دو مناسب توضیح دادند که چیز بدی نیست.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در واکنش به اتفاقات موزه رشت گفت: مدیر متخلف توبیخ شد. همچنین به مدیر این موزه به‌دلیل بدسلیقگی که در برخورد با آثار تاریخی انجام داده بودند، تذکر داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha