کد خبر 227147
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

«حیات» گزارش می‌دهد؛

ایران - هنگ کنگ؛ گام نخست یوزها به سمت جام جهانی 2026

ایران - هنگ کنگ؛ گام نخست یوزها به سمت جام جهانی 2026

اولین تقابل ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی فردا برابر هنگ کنگ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران فردا پنجشنبه در اولین دیدار خودش در مرحله گروهی مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت. تیم ملی ایران در گروه E این مسابقات که مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هم محسوب می‌شود با هنگ کنگ، ازبکستان و ترکمنستان هم گروه است.

تیم ملی فوتبال ایران در رده دوم آسیا و بیست ویکم جهان است و هنگ کنگ که رده بندی فیفا تیم ۱۴۸ است و پایین تر از تیم هایی مثل تاجیکستان، هند، لبنان، ترکمنستان و اندونزی قرار دارد.

برخی کارشناسان می گویند مسابقات این گروه را باید به عنوان مسابقات تدارکاتی  خوب برای تیم ملی دانست تیم ملی که برای برگزاری مسابقات دوستانه در تنگنا های مالی و ... قرار دارد و حتی حق الزحمه مربیانش نیز به طور تمام و کمال پرداخت نشده است. فردا منتظر یک مسابقه زیبا وهجومی از ملی پوشان هستیم و امیدواریم با گلباران حریف شرقی هم دل هواداران فوتبال و مردم کشورمان شاد شود و هم به نوعی انتقام شکست بازی های آسیایی مقابل هنگ کنگ را بگیریم.

تیم ملی ۵ روز بعد از این مسابقه در ازبکستان به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

سابقه تقابل دو تیم

تیم ملی فوتبال ایران در شش بازی قبلی خود مقابل هنگ کنگ شش پیروزی مقابل این حریف کوچک به دست آورده اما هیچ گاه پیروزی‌های پرگلی در مصاف با این حرف آسیایی شرقی نداشته است.

اولین بار 45 سال قبل در جام ملت‌های آسیای 1968 مقابل هنگ‌کنگ قرار گرفتیم که با گل‌های زنده یاد همایون بهزادی و علی جباری دو برصفر برنده شدیم.

بازی بعدی مربوط به مسابقات مقدماتی جام جهانی 1978 است که تیم ملی با دو گل غفور جهانی و حسین کازرانی برنده شد.

در بازی برگشت همان مسابقات که اتفاقا آبان ماه سال 1356 برگزار شد تیم ملی با سه گل حریفش را شکست داد که باز هم غفور جهانی و حسین کازرانی گل زدند با این تفاوت که شیر انزلی‌چی‌ها دبل کرد.

در ششم خرداد ماه سال 1367 تیم ایران با دو گل زنده یاد سیروس قایقران و صمد مرفاوی حریف را در خانه خود شکست داد. این مسابقه در چارچوب مقدماتی جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شد.

از سال 1367 تا 1398 به مدت 32 سال مقابل این تیم قرار نگرفتیم تا اینکه در هنگ کنگ و در مسابقاتی که حکم پیش مقدماتی جام جهانی 2022 مقدماتی جام ملت‌های آسیا را داشت با دو گل آزمون و انصاری‌فر برنده شدیم.

در بازی برگشت همان مسابقات هم در بازی‌های متمرکز در بحرین به مصاف این حریف رفتیم که تیم ملی 3 بر یک پیروز شد. در این مسابقه هم قلی‌زاده، امیری و انصاری‌فرد برای تیم ایران گل زدند.

در مجموع شش بازی تیم ما شش برد مقابل حریف داشته 14 گل زده و تنها یک گل خورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha