کد خبر 227139
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

4 هفته کابوس‌وار برای یحیی؛ سرمربی سرخ‌ها نیم فصل را می‌بیند؟

4 هفته کابوس‌وار برای یحیی؛ سرمربی سرخ‌ها نیم فصل را می‌بیند؟

تیم فوتبال پرسپولیس به دنبال ناکامی در 4 بازی پیاپی و فشارهای که به این واسطه تحمل می‌کند در شرایط سختی به استقبال یکی از مهم‌ترین بازی‌هایش در فصل جاری می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس این روزها شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کند و کسب سه تساوی پیاپی مقابل تیم‌هایی که روی کاغذ به مراتب ضعیف‌تر از آنها محسوب می‌شوند و همچنین شکست در دیدار حساس و شش امتیازی مقابل سپاهان آنها را در فشار شدید انتقادات افکار عمومی قرار داده است و سیبل این انتقادات بیش از هرکس دیگری یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم است.

گل‌محمدی از ابتدای فصل شرایط مناسبی در پرسپولیس نداشت و از همان دوران اختلاف او با رضا درویش، مدیرعامل باشگاه که از نیمه‌های فصل گذشته کلید خورده بود به جریان افتاده و چندی بعد پایش را به مصاحبه‌های گل‌محمدی در نشست خبری و انتقادات علنی وی از مدیریت باشگاه باز کرد. گل‌محمدی که پایگاه خوبی میان هواداران پرسپولیس داشت به این پشتوانه درویش را تحت فشار قرار داده و حتی در مقطعی از فصل از حضور در تمرینات تیم امتناع کرد و صحبت‌ از استعفا و اتمام همکاری‌اش با سرخپوشان مطرح شد که البته همه می‌دانیم این تهدید جدی نبوده و قرار نبود عملی شود.

با این حال اتفاقات برای یحیی بعد از آن دوران آنطور که فکر می‌کرد پیش نرفت و حالا نتایج ضعیف و اختلاف 5 امتیازی با استقلال در صدر جدول وی را در موقعیتی قرار داده که دیگر کسی نگران قهر و جدایی او نباشد و حتی صدای انتقادات از سوی پیشکسوتان و هواداران باشگاه بعضاً به درخواست برکناری وی هم رسیده است. شرایطی که شاید رضا درویش هم مخالفتی با آن نداشته باشد ولی رقم سنگین قرارداد او و غرامتی که می‌تواند از پرسپولیس بگیرد مانع بزرگی برای اخراج وی است و مدیران پرسپولیس ترجیح می‌دهند به جای برکناری سرمربی خود او را برای استعفا یا جدایی توافقی زیر منگنه قرار داده و فشار افکار عمومی را به عنوان یک اهرم در این راستا به کار ببرند.

با این حال هنوز اوضاع یحیی در پرسپولیس آنقدر وخیم نشده که شاهد یک تصمیم این چنینی باشیم، خصوصاً که سرخپوشان در مقطع حساسی از فصل هستند و بازی‌های مهم و حیاتی در پیش دارند که دست مدیران باشگاه را برای تغییر در این مقطع بیش از پیش بسته است و از طرفی خود همین دیدارهای حساس و مهم محک خوبی برای سنجش ادامه این همکاری خواهند بود. جایی که اگر ناکامی حاصل شود دیگر کسی تردیدی در رسیدن پرسپولیس و یحیی به نقطه پایان همکاری نخواهد داشت و اگر هم نتایج قابل قبولی کسب شود به نوعی احیای یحیی روی نیمکت را شاهد خواهیم بود. اتفاقی که فصل قبل هم در مقطعی برای او رخ داد و از زمانی که فشار انتقادات علیه سرمربی سرخپوشان بالا گرفت با چند نتیجه خوب بقایش را در این تیم تضمین کرد. با این وجود شرایط حال حاضر پرسپولیس وخیم‌تر از آن است که بتوان امید زیادی به بهبود شرایط تیم در بازی‌های دشوار پیش رو داشت.

4 بازی حیاتی و تعیین کننده

پرسپولیس 4 هفته دشوار و مهم پیش روی خودش دارد که اولینِ آن دشوارترینش هم محسوب می‌شود. سرخپوشان باید شش آذرماه در عربستان میهمان النصر پرستاره باشند. تیمی که سفری پر از حاشیه و جنجال به تهران داشت و در نهایت نماینده ما را در اینجا شکست داد و حالا در خانه شرایط به مراتب بهتری هم برای برد و قطعی کردن صعودش به دور بعد دارد. اگر پرسپولیس مقابل النصر شکست بخورد که دور از انتظار هم نیست، هم پنجمین ناکامی متوالی خودش را تجربه کرده و هم به احتمال قوی شانسش برای صعود را از دست خواهد داد. آنها بعد از این بازی به مصاف الدحیل قطر خواهند رفت که به احتمال زیادی یک بازی تشریفاتی خواهد بود و اگر پرسپولیس حذف شده باشد دیگر حتی برتری در آن دیدار هم اهمیت چندانی نخواهد داشت.

تقابل بعدی سرخپوشان در لیگ برتر و مقابل هوادار تهران خواهد بود. یک بازی سخت و سنگین مقابل تیم خوب محمود فکری که نشان داده توانایی بالایی در آزار دادن تیم‌های مدعی و پرمهره دارد و البته پرسپولیسی که تحت تاثیر دربی تهران که 5 روز بعد از آن برگزار خواهد شد احتمالاً محتاط بازی خواهد کرد و نتیجه گرفتن در این دیدار برایشان دشوار است. در نهایت پرسپولیس به دربی خواهد رسید که اگر بخواهیم شرایط دو تیم را با وضعیت امروزشان بسنجیم به مراتب اوضاع در اردوگاه آبی بهتر است و اگر شرایط تغییری نکند شانس برتری آبی‌پوشان در مهم‌ترین بازی فوتبال ایران بیشتر از رقیب سنتی خواهد بود.

این 4 بازی محک جدی برای بررسی شرایط ادامه همکاری یحیی در پرسپولیس است. جایی که با توجه به شرایط بعید نیست بعد از دربی شاهد اتفاقاتی در این تیم باشیم و گل‌محمدی بعد از فتح سه گانه فصل گذشته حتی کارش در فصل جدید به نیم فصل هم نکشد. کسر قرارداد بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس که روز گذشته رسمی شد یک زنگ خطر برای وضعیت این تیم است و باید دید در این شرایط کار سرخپوشان به عنوان تیمی که انتظار می‌رود همیشه مدعی قهرمانی باشد به کجا خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha