کد خبر 227119
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

نخبه‌پروری و نقش‌آفرینی استادان در حل مسائل کشور مورد توجه جدی در دوره جدید فعالیت بنیاد است

نخبه‌پروری و نقش‌آفرینی استادان در حل مسائل کشور مورد توجه جدی در دوره جدید فعالیت بنیاد است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان اعلام کرد که بحث مساله‌محوری و نقش‌آفرینی استادان در حل مسائل کشور و نخبه‌پروری مورد توجه جدی در دوره جدید فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، سیدسلمان سیدافقهی، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: مهم‌ترین تمرکز در دور جدید نخبگان این است که نخبگان در کشور احساس مفید بودن کنند. در طرح تحول، مبنا این است که جایگاه بنیاد که جایگاه تنظیم‌گری نظارت و ارزیابی بوده، احیاء شود و در برش نخبگانی طبق سند راهبردی نخبگان موضوعات تصویب شود.

وی ادامه داد: این کار بدون تائید رئیس جمهور امکان پذیر نیست اما رئیس جمهوری بر این موضوع تاکید دارند. در لایه بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان نیز باید زمینه‌هایی را با حمایت و همراهی دستگاه‌ها فراهم کنیم تا تقسیم کار ملی تحقق پیدا کند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در بخش تربیت نخبگان و رشد و شکوفایی استعدادها تلاش کردیم سیری را برای نخبگان در نظر بگیریم. در دوره‌های قبلی برنامه‌هایی بود که پراکنده بودند و یک سیر را در نظر نمی‌گرفتند و طرح ها به صورت پراکنده انجام می‌شد و خاتمه می‌یافت و طی آن، به فعالیت رسیدن نخبه محقق نمی‌شد؛ بنابراین، مسیر نخبگی تعریف شد تا دانشجویان به وسیله استاد راهبر که استادان برجسته هستند در یک مسیر نخبگی و نقشه راهی که برای آنها طراحی شده بود حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد در گذشته عمدتا بر دانشجویان متمرکز بود و کاری با استادان نداشت و در لایه استادان طرح مدونی موجود نبود، اظهار کرد: بحث مساله محوری و نقش‌آفرین کردن استادان در حل مسائل کشور و نخبه پروری مورد توجه جدی دوره جدید فعالیت‌های بنیاد است. یک طرح با مشارکت استاد تعریف می‌شود و ناظر به آئین‌نامه ارتقا است.

سیدافقهی همچنین گفت: برای استاد نقشه راه تعالی بنا به پیشنهاد خود استاد تعریف و برای یک دوره چهارساله اجرا خواهد شد، استادان مسیر نخبگی خود را طی می‌کنند پس از چهار سال نیز این روند و عملکرد استاد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha