کد خبر 227113
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز و آغاز بارش باران در 17 استان

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز و آغاز بارش باران در 17 استان

سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی به کشور از امروز چهارشنبه و بارش باران در 17 استان تا روز شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، ابرناکی و بارش در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و به‌تدریج جنوب غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز غربی، ارتفاعات زاگرس مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر و فارس آغاز می‌شود.

همچنین فردا فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق بوشهر، فارس، اصفهان، هرمزگان و کرمان خواهد بود.

ضمن اینکخه سازمان هواشناسی کشور روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرده بود که با فعالیت سامانه بارشی از امروز (چهارشنبه) تا شنبه آینده، در ۱۷ استان کشور شاهد بارش باران خواهیم بود و احتمال آبگرفتگی و جاری شدن روان‌آب‌ها هم وجود دارد.

بر پایه این گزارش، از امروز در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، همدان، زنجان، قزوین، قم، البرز، مرکزی و جنوب و غرب اصفهان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد موقتی و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌ها روز پنجشنبه در استان‌های کرمان، هرمزگان، فارس، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و جنوب استانهای آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی رخ خواهد داد.

روز جمعه برای استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد موقتی و در ارتفاعات البرز بارش برف خواهیم داشت.

روز شنبه هفته آینده نیز در استان‌های گیلان، غرب مازندران، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نوار غربی آذربایجان غربی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد موقتی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچین اعلام کرد: احتمال لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید موقتی، سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال و احتمال تاخیر در پرواز با توجه به فعالیت این سامانه بارشی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha