کد خبر 227092
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

تولید ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل

تولید ۹۹ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هزینه بیماران اس ام ای برای هر کودک بین یک تا دو میلیارد تومان با توجه به سقف ارزی و محدودیت منابع مالی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در حال حاضر شرایط خوبی در زمینه تامین دارو داریم، به طوری که ۹۹ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تامین می شود.

به گفته وی برخی از شرکت ها در اوج پاندمی کرونا اقلام را به بهانه تحریم و انتقال ارز به کشور تحویل نمی دادند.

وی بیان کرد: طرح ژنریک در حال حاضر اجرا نمی شود و در شرایط جنگ اقتصادی این طرح خوبی است و طرح ژنریک سبب ایجاد عدالت در سلامت می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی از مردم معتقدند که داروی خارجی در دسترس باشد و این افراد کیفیت بالای داروی داخل را قبول دارند. اگر مشکلی در زمینه تامین ارز یا دارو ایجاد شود از فراخوان های دارویی برای رفع نیاز بازار و التهاب ناشی از آن انجام می شود.

محمدی بیان کرد: دو ابزار ویژه در کشور داریم که دارو را به دست مردم برسانند که یکی از این ابزارها داروخانه است. با تاسیس بیش از حد داروخانه موضوع دارو رقابتی شده و سبب کاهش کیفیت خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در زمینه عدالت در سلامت و دارو و در دسترس قرار بودن دارو اجرای طرح دارویار است. قاچاق معکوس برای شیر خشک انجام می شود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

محمدی افزود: داروی بیماران اس ام ای یک تا دو میلیارد تومان با منابع محدود مالی برای هر بیمار هزینه دارد که برای تعداد محدودی از کودکان وارد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت سقف ارزی و بودجه کشور و اثر بخشی کم و هزینه اثر بخشی آن، واردات آن توجیه نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha