کد خبر 227070
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۹

مادر شهید مقدم در گفتگو با «حیات»:

مهدی از کودکی در خط ولایت و رهبری بود + فیلم

مهدی از کودکی در خط ولایت و رهبری بود + فیلم

آلویی گفت: مهدی در زمان جنگ در سال 57 به دنیا آمد و از کودکی در خط ولایت و رهبری بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید مهدی رضایی فردمقدم بیست و دوم مرداد ۱۳۵۷، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش غلامرضا، پاسدار کمیته بود. وی در یازدهم تیر ۱۳۷۸، در ایرانشهر هنگام درگیری با اشرار شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

اعظم آلویی مادر شهید مهدی مقدم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ما درباره این شهید بزرگوار گفت: مهدی فرزند سوم من است. وی در زمان جنگ در سال 57 به دنیا آمد و از کودکی در خط ولایت و رهبری بود همچنین بسیار حزب اللهی بود.

وی ادامه داد: پسر بزرگترم با دستکاری شناسنامه اش به جبهه رفته بود؛ اما او خیلی ناراحت می شد که نمی تواند به جبهه برود با توجه به اینکه او هم سن کمی داشت.

مادر شهید مقدم درباره روحیات فرزند شهیدش تشریح کرد: مهدی همیشه در حال ذکر گفتن بود و نماز اول وقت و روزه برایش بسیار مهم بود. او از 14 سالگی مداحی را شروع کرد. خیلی با غیرت بود؛ در شهرک پاسداران مانند شیر می چرخید و همیشه امر به معروف و نهی از منکر را انجام می داد.

آلویی اظهار کرد: مهدی در سن 21 سالگی در کادر عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کار می کرد؛ تا اینکه یک روز به من گفت مادر من 6 ماه مرخصی می گیرم تا به زاهدان می روم. عاقبت در زاهدان در مزر خاش و در درگیری با  اشرار به شهادت رسید.

وی گفت: یادم می آید زمانی که مهدی شهید شد، یک بچه یتیم 8 ساله بعد از شهادتش پشت در خانه ما گریه می کرد. میگفت او همیشه به من کمک می کرد و پولهایش بوی عطر میداد. بعد از شهادت مهدی فهمیدیم او چند خانواده را تحت پوشش داشت و همیشه دستگیر اطرافیان بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha