کد خبر 227040
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹

«حیات» گزارش می دهد؛

آلودگی هوا دوباره کشور را به مرز تعطیلی می کشاند؟

آلودگی هوا دوباره کشور را به مرز تعطیلی می کشاند؟

براساس پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای 24 ساعت آینده این احتمال وجود دارد که میزان آلایندگی هوای تهران به مراتب افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، آغاز پاییز امسال نیز همانند چندسال اخیر همراه شد با افزایش ذرات معلق موجود در هوای کلانشهر تهران.

کارشناسان و مسئولان این حوزه کاهش بارندگی در فصول سرد سال طی چندسال اخیر را عامل اصلی افزایش پدیده گرد و غبار و آلاینده های هوا می دانند.

به باور عده ای از فعالان محیط زیست، رشد جمعیت در کلانشهر تهران مهمترین عامل آلودگی هوا است. به تبع افزایش جمعیت سبب ایجاد ترافیک و خروج هیدروکربن‌ها، اکسیدهای نیتروژن و مونوکسید کربن از اگزوز خودروها و موتورسیکلت‌ها شده و به آلودگی هوای شهر دامن می زند.

روند میزان آلودگی هوا نیز پس از آغاز آبان ماه در تهران شدت گرفت به نحوی که براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران شاید آلودگی هوای تهران هم اکنون بر روی عدد 146 قرار گرفته است. در واقع هوای تهران هم اکنون برای گروه های حساس جامعه ناسالم است.

همچنین براساس پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای 24 ساعت آینده نیز این احتمال وجود دارد که میزان آلایندگی هوای تهران به مراتب افزایش یابد.

به همین خاطر براساس تشکیل جلسه کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا، فعالیت های آموزشی مدارس در مقطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدایی در روزچهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) در شهر تهران و همه شهرستان‌ها به جز فیروزکوه ، دماوند و رود به‌صورت غیر حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

همچنین مقرر شد یک سوم از کارکنان کلیه دستگاه های اجرایی با اولویت افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های زمینه ای ، تنفسی و خود ایمنی و خانم های باردار و مادرانی که فرزند زیر ۷ سال دارند ، در روز چهارشنبه از فرصت دورکاری استفاده کنند.

همچنین طبق اعلام این مصوبه کلیه مهدهای کودک در روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد و مجوزهای روزانه طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در روز چهارشنبه صادر نخواهد شد و باید از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری به عمل آید.

از این رو جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور از آماده‌باش پایگاه‌های اورژانس درپی تشدید آلودگی هوا در تهران و چهار کلانشهر دیگر خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha