کد خبر 226999
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

دیده‌بان حقوق بشر:

درباره حملات اسرائیل به بیمارستانها به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود

درباره حملات اسرائیل به بیمارستانها به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود

سازمان دیده بان حقوق بشر خواهان اجرای تحقیقات بین المللی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه به عنوان یک جنایت جنگی شد.

به گزارش گروه بین الملل حیات، به نقل از الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که حملات پی در پی رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های نوار غزه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع بهداشتی در این باریکه تحت محاصره شده است.

این سازمان تصریح کرد: باید در خصوص حملات اسرائیل علیه بیمارستان‌های نوار غزه به عنوان جنایات جنگی تحقیق شود.

دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: اسرائیل تا الان ادله و شواهد جدی که اثبات کند از این بیمارستان‌ها برای اهداف نظامی استفاده شده ارائه نداده است.

این سازمان بین المللی اعلام کرد: کابینه اسرائیل باید به این حملات علیه بیمارستان‌ها در غزه پایان دهد. یک کمیته حقیقت یاب بین المللی مستقل و دادگاه جنایی بین المللی باید در خصوص اوضاع غزه تحقیق کنند.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد: تنها ژنراتور تولید برق در بیمارستان الامل واقع در خانیونس از کار افتاده و بدین ترتیب جان ۹۰ بیمار و ۹ هزار آواره فلسطینی که به این بیمارستان پناه آورده‌اند در خطر است.

سخنگوی وزارت بهداشت دولت غزه امروز اعلام کرد: بیمارستان‌های این منطقه دیگر توان ارائه خدمات پزشکی را در سایه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ندارند.

وی در ادامه افزود: در صورت عدم دریافت کمک‌های بشردوستانه فعالیت بیمارستان‌های نوار غزه طی ۴۸ ساعت آینده متوقف خواهد شد.

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه نیز تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به دروغ‌های خود در خصوص بیمارستان‌های این باریکه ادامه داده و برای تداوم بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و کشتار بیماران زمینه چینی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha