کد خبر 226992
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

وزیر نیرو پاسخ داد؛

چه کسانی مشمول پاداش صرفه جویی در مصرف برق شدند؟ 

چه کسانی مشمول پاداش صرفه جویی در مصرف برق شدند؟ 

وزیر نیرو با بیان اینکه در پیش گرفتن دو استراتژی ازسوی این وزارتخانه موجب کاهش ناترازی تولید و مصرف برق شده است، گفت: ۴۰ درصد مشترکان با صرفه جویی در مصرف برق در سال جاری مشمول دریافت پاداش شده اند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ علی اکبر محرابیان در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی و نخستین جشنواره و فن بازار  تخصصی صنعت برق گفت: در طول چند ماهه اخیر ۲۲۰ نیاز فناورانه در این صنعت شناسایی شد و انشالله دبیرخانه این جشنواره و فن بازار برای پیگیری این نیازها ادامه خواهد داشت. 

وزیر نیرو ادامه داد: امروز نمایشگاهی را برگزار می کنیم که ایجاد زیرساخت می کند برای تمام زیرساخت ها در کشور. 

محرابیان با اشاره به صرفه جویی در مصرف برق در ۷ ماهه اخیر گفت: از خرداد تا مهرماه امسال بیش از ۴۰ درصد مشترکان در مصرف برق صرفه جویی کردند و مشمول دریافت پاداش شدند.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر میزان مصرف در بخش خانگی را مورد بررسی قرار دهیم در سال ۱۴۰۰ خاموشی‌ها از ۲۹ اردیبهشت شد و از یک بار قطعی برق به ۳ دفعه رسید اما در سال ۱۴۰۲ با وجود گرمای بی سابقه در بخش خانگی محدودیتی وجود نداشت.

وی ادامه داد: اگر می‌خواستیم همچون سال‌های گذشته مصرف داشته باشیم با کاهش ۲۰ درصدی برق مواجه می‌شدیم که با به کارگیری اقدامات مؤثر در سال جاری نه تنها شاهد رشد مصرف نبودیم بلکه کاهش مصرف را شاهد بودیم به طوری که مجموع مصرف ما در سال جاری ۴۶ میلیارد کیلو وات بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۲ میلیارد کیلو وات کاهش مصرف داشت.

وی ادامه داد: با نگاهی به وضعیت صنایع متوجه می‌شویم که مجموع برقی که در سال ۱۴۰۰ تحویل صنایع شد، ۳۶ میلیارد کیلووات ساعت بود اما این رقم در ۱۴۰۲ به ۴۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت رسید. معنای این آمار این است که با شیوه مدیریت مصرف و به کارگیری ظرفیت‌های ملی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانستیم در بخش خانگی کاهش قابل توجهی در بخش مصرف داشته باشیم و میزان صرفه‌جویی را به بخش تولید و صنعت کشور تقدیم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha