کد خبر 226981
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

معاون علمی رئیس جمهور مطرح کرد؛

خیزش سرمایه گذاری در دانش بنیان‌ها

خیزش سرمایه گذاری در دانش بنیان‌ها

معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری اعلام کرد که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان این حوزه در زنجیره صنایع مادر همچون برق، گاز و نیرو قرار گرفته و این زنجیره شکل بگیرد، شاهد متحول شدن این صنایع خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری، در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی و نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق که با حضور وزرای انرژی کشورهای همسایه برگزار می‌شود، گفت: در ۲۰ سال اخیر کشورهای همسایه با دیدن موفقیت‌ها و روندهای سریع رشد علم و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران تغییر موضع نسبت به ما داده‌اند و جریان رشد علم در کشور، کشورهای همسایه را بیدار کرده و نتیجه آن، این است که موضع این کشورها نسبت به ایران تغییر کرده و از درِ دوستی با ما برآمده‌اند.

وی ادامه داد: راهبرد تضمینی برای موفقیت در صنایع بزرگ، ایجاد پیوند عمیق میان صنعت و دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با این اتفاق می‌توان علاوه بر شناسایی دقیق نیازهای صنعت، سازوکاری را طراحی کرد تا نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان به‌صورت دقیق در مسیری که نیاز است فعالیت کنند، افزود: در این بین صنعت آب و برق با توجه به جایگاه ویژه‌ای که در رشد و توسعه ملی دارد، یکی از مخاطبان جدی این راهبرد است که می توان با ایجاد این پیوند شاهد خیزش علمی جدی در این دو صنعت باشیم.

وی اضافه کرد: در واقع صنعت آب و برق کشور صنایع ارزش آفرین هستند که در سایه ارتباط خوب با شرکت‌های دانش بنیان توانسته است نقش موثری در مسیر پیشرفت کشور داشته باشد.

فیروزآبادی همچنین گفت: صنعت برق و جشنواره فن بازار یکی موفق ترین نمایشگاه های کشور است که تلاش کرده تا در قالب جنشواره ویژه فن بازار نیازهای واقعی صنعت برق را شناسایی کند و برای آن راهکار ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha