کد خبر 226946
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پرسپولیس از فیفا غرامت می‌گیرد

پرسپولیس از فیفا غرامت می‌گیرد

باشگاه پرسپولیس در نظر دارد بابت مصدومیت طولانی مدت مدافع خودش از فیفا غرامت دریافت کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس در فیفادی قبلی و در جریان دیدار ایران و قطر در فینال تورنمنت اردن از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد و بعد از حدود 10 روز نیز مجبور شد زانویش را به تیغ جراحان بسپارد تا دوری حداقل شش ماهه از میادین فوتبال به او تحمیل شده و باشگاه پرسپولیس یکی از ستاره‌های کلیدی خودش را از این بابت از دست بدهد.

بعد از این مصدومیت بود که ماجرای دریافت غرامت از فیفا بابت این مصدومیت مطرح شد و طی آن باشگاه پرسپولیس طی مکاتباتی که با فدراسیون فوتبال داشته درخواست رسیدگی به این موضوع را مطرح کرده و خواستار این است که فدراسیون نشین‌ها با پیگیری این موضوع غرامت باشگاه پرسپولیس را از  فدراسیون جهانی مطالبه کنند.

فدراسیون فوتبال هم در این راستا با ارسال مدارک مربوط به قرارداد رسمی پورعلی‌گنجی با پرسپولیس و رقمی که در این قرارداد عنوان شده و همچنین مدارک مربوط به مصدومیت این بازیکن که به تایید فدراسیون پزشکی ورزشی که مورد تایید فیفا هم هست رسیده خواستار محاسبه غرامت تعیین شده از سوی فیفا و دریافت آن شده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال ابتدا به دنبال این بودند که غرامت پورعلی‌گنجی را برای خزانه این فدراسیون مطالبه کنند ولی این اقدام از لحاظ قانونی شدنی نبود و طبق قوانین فیفا رقم غرامت تعیین شده به باشگاهی می‌رسد که بازیکن در طول دوران مصدومیتش طرف قرارداد آن بوده و بابت این مصدومیت متضرر شده است.

قرار است کمیته پزشکی فیفا با بررسی مدارک پورعلی‌گنجی میزان مصدومیت و زمان طبیعی بازگشتش به میادین را تخمین زده و پس از آن با بررسی مدارک مربوط به قرارداد رسمی و ثبت شده این بازیکن، غرامتی که از بابت این مصدومیت شامل حال پرسپولیس می‌شود محاسبه و از طریق فدراسیون فوتبال به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شود.

طبق قوانین فیفا، بازیکنانی که در لباس ملی و در روزهای رسمی تقویم فیفا دچار مصدومیتی بیش از یک ماهه می‌شوند می‌توانند رقمی معادل قرارداد آن دوره دوری بازیکن از میادین دریافت کرده. برای مثال اگر قرارداد یک سال پورعلی‌گنجی 10 میلیارد تومان باشد و این بازیکن 6 ماه یا نیمی از مدت قرارداد یک فصلش را دور از میادین باشد، نیمی از رقم قراردادش که می‌شود 5 میلیارد تومان به باشگاه طرف قراردادش پرداخت می‌شود.

حال باید دید فیفا پس از بررسی مدارک موجود چه رقمی به عنوان غرامت به پورعلی‌گنجی پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha