کد خبر 226906
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

آمریکا و چین به دنبال ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات

آمریکا و چین به دنبال ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات

آمریکا و چین، به دنبال دستیابی به توافقی هستند تا با محدود کردن فناوری هوش مصنوعی، آن را بیشتر به نفع بشریت تغییر دهند.

به گزارش گروه وبگردی حیات؛ روسای جمهور دو کشور آمریکا و چین، جو بایدن و شی جین پینگ در آستانه ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات خودکار هستند.

دیدار روسای جمهور دو کشور که در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه(APEC) در سانفرانسیسکو انجام خواهد شد، اولین گفتگوی رو در روی رهبران این دو کشور طی یک سال اخیر خواهد بود.

هدف از این مذاکرات، ایجاد فرصتی برای بایدن و شی جین‌پینگ است تا نه تنها در مورد مسائل دوجانبه کشورها بلکه نگرانی‌های گسترده‌تر جهانی بحث کنند.

نگرانی‌های مربوط به هوش مصنوعی

یکی از نتایج قابل توجهی که از این نشست انتظار می‌رود، توافق برای ممنوعیت استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات خودکار، از جمله هواپیماهای بدون سرنشین است. ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که دو رئیس جمهور قرار است این بیانیه تاریخی را در جریان این اجلاس اعلام کنند.

خطرات مرتبط با هوش مصنوعی به تازگی مورد توجه هر دو کشور قرار گرفته و باعث نگرانی شده است. در اوایل سال جاری، ایالات متحده اظهاریه خود را در مورد استفاده نظامی مسئولانه از هوش مصنوعی و تسلیحات خودکار ارائه کرد و ۳۶ کشور از آن حمایت کردند.

در ماه اکتبر، دولت بایدن الزاماتی را برای تایید محصولات پیشرفته هوش مصنوعی ارائه کرد. قوانین جدیدی که از استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف مضر مانند ایجاد سلاح‌های بیولوژیکی از طریق الزام به صدور گواهینامه دولت فدرال جلوگیری می‌کند.

چین نیز گام‌های مهمی در زمینه هوش مصنوعی برداشته است و رئیس جمهور شی متعهد شده است که رشد صنایع نوظهور استراتژیک را با تاکید ویژه بر هوش مصنوعی بهبود بخشد. ارتش آزادی‌بخش خلق چین(PLA) سال‌هاست که به طور فعال در حال بررسی سیستم‌های تسلیحاتی خودکار با استفاده از هوش مصنوعی است.

بانی گلاسر(Bonnie Glaser)، مدیر عامل صندوق مارشال آلمان در ایالات متحده در مصاحبه‌ای گفت: با توجه به برخی از مشکلاتی که تاکنون در زمینه هوش مصنوعی دیده‌ایم، حفط یک انسان در حلقه فرماندهی و کنترل هسته‌ای ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha