کد خبر 226869
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰

حیات گزارش می‌دهد؛

احکام ایثارگران در ایستگاه پایانی مجلس

احکام ایثارگران در ایستگاه پایانی مجلس

پس از بررسی های مکرر احکام ایثارگران در برنامه هفتم توسعه در نهایت امروز تکلیف برخی از احکام مهم ایثارگران در برنامه هفتم توسعه مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی  حیات؛ احکام ایثارگران در برنامه هفتم توسعه یکی از موضوعات مهمی است که هم دغدغه جامعه ایثارگری و هم نمایندگان مجلس است. بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از ۳ مهر ماه در صحن علنی مجلس آغاز و در نهایت پس از گذشت ۵۰ جلسه نهایتا امروز به اتمام می رسد.

بر خلاف برنامه ششم که فصل جداگانه ای برای ایثارگران تعبیه شده بود متاسفانه در برنامه هفتم پراکندگی مواد مربوط به ایثارگران بسیار مشهود بود.

طبق دستور رئیس مجلس شورای اسلامی؛ کمیسیون تلفیق به بررسی مواد باقی مانده از لایحه پرداختند و این جلسات تا شیفت شب نیز ادامه داشت.

بر این اساس، امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر مجلس جلسات علنی خود را برگزار می کند  تا بررسی لایحه برنامه هفتم به پایان برسد.

بدین ترتیب کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس  مواد باقیمانده برنامه هفتم را در دستور کار خود دادند که یکی از این مواد مواد ۲۷ تا ۳۱ برنامه در رابطه با بازنشستگان و ایثارگران است.

در این رابطه علی حدادی دبیر فراکسیون ایثار و شهادت مجلس به خبرنگار سیاسی ما گفت: یکی از مطالبات جدی ما در ارتباط با حق و حقوق و ایثارگران در برنامه هفتم است برخی از این مصوبات مربوط به برنامه ششم بود که اجرا نشده است و تلاش نمایندگان تصویب احکام برنامه ششم نیز است.

وی ادامه داد: مواد باقیمانده در برنامه هفتم توسعه باید به نحو احسن تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه نیز اخیرا گفت بود که  شرایط فعلی به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید مشکلات مربوط به بازنشستگان، ایثارگران و کارگران به درستی در برنامه هفتم توسعه برطرف شود..

در دیدار سید امیرحسین‌ قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بر ضرورت رسیدگی و توجه به نیازهای جامعه ایثارگری در برنامه هفتم توسعه از طریق پیش‌بینی احکام مورد نیاز، تأکید شد..

سنگدوینی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق در این رابطه به خبرنگار ما گفت: نظر کمیسیون تلفیق این است که تا زمانیکه دولت لایحه ای جداگانه و مفصل در خصوص ایثارگران ارائه دهد احکام برنامه ششم تنفیذ گردد.

امروز روز سرنوشت ساز برای ایثارگران خواهد بود زیرا مهم ترین بند ماده ۳۱ که اکثر مسائل این جامعه را پوشش می دهد امروز تعیین تکلیف می شود.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha