کد خبر 226864
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴

انجمن خیرین میراث فرهنگی آغاز به کار می‌کند

انجمن خیرین میراث فرهنگی آغاز به کار می‌کند

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: انجمن خیرین میراث فرهنگی از هفته اول آذرماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از میراث آریا، انجمن خیرین میراث فرهنگی با برگزاری مراسمی ویژه در روز شنبه- چهارم آذرماه، رسماً فعالیت خود را آغاز می‌کند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در این باره گفت: انجمن خیرین میراث فرهنگی به درخواست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و موافقت وزارت کشور تشکیل شده و یک نهاد خیریه نیکوکاری و غیردولتی است.

علی دارابی با قدردانی از زحمات و خدمات دولت‌ها و مدیران گذشته افزود: حال بناها، مجموعه‌ها و اماکن تاریخی ایران خوب نیست و بودجه و اعتبارات محدود دولتی برای حفظ، صیانت و نگهداری آن کفایت نمی‌کند و نیاز به یک نهضت بزرگ ملی دارد.

رئیس هیئت مؤسس انجمن خیرین میراث فرهنگی تأکید کرد: در مراسمی که عصر روز شنبه- چهارم آذرماه با حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و خیرینی از سراسر کشور برگزار خواهد شد،‌ این انجمن به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

دارابی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت حداکثری خیرین در حوزه میراث فرهنگی کشور، اتفاقات نیکویی رقم بخورد و علاوه بر حفظ مواریث ارزشمند کشور و انتقال آن به آیندگان،‌ به ارتقای جایگاه ایران در فهرست جهانی یونسکو بیانجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha