کد خبر 226816
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

تیم اسکات از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کناره‌گیری کرد

تیم اسکات از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کناره‌گیری کرد

سناتور تیم اسکات نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا به کارزار انتخاباتی خود پایان داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سناتور تیم اسکات نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا از رقابت اولیه درون‌حزبی جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024، کناره‌گیری کرد.

وی در اطلاعیه‌ای که آن را در شبکه فاکس نیوز خواند، گفت: من امروز بیشتر از تاریخ 22 مه، آمریکا را دوست دارم اما زمانی که به آیووا برمی‌گردم، دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهم بود.

وی ادامه داد: من کمپین انتخاباتی خود را تعلیق می‌کنم. فکر می‌کنم رأی‌دهندگان آمریکایی افرادی استثنایی هستند که خطاب به من گفتند "این بار نوبت تو نیست".

این در حالی است که کمپین سناتور اسکات، پیشتر از اعلام تصمیم خود برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی، ای‌میلی را جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی به اهداکنندگان این کمک‌ها فرستاد و آن را آخرین شانس برای کمک مالی به او در این هفته نامید.

براساس این گزارش، سناتور اسکات در مه 2022 نامزدی خود برای انتخابات 2024 را اعلام کرد. وی دومین نامزد از ایالت کارولینای جنوبی پس از نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل است که برای ورود به کاخ سفید از سوی حزب جمهوری‌خواه، وارد عرصه رقابت‌ها شد.

اعلام انصراف او از رقابت‌های انتخاباتی در حالی است که تنها چند روز از سومین مناظره انتخاباتی درون‌حزبی جمهوری‌خواهان می‌گذرد.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز گذشته به‌طور رسمی تشریفات اداری و نام‌نویسی در انتخابات اولیه دموکرات‌ها در ایالت کارولینای جنوبی برای انتخابات 2024 را انجام داد تا بدین ترتیب نخستین رقابت رسمی حزب آغاز شود.

اما نظرسنجی خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که میزان رضایت عمومی از جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به 39 درصد کاهش یافته است و این میزان پایین‌ترین سطح از ماه آوریل است.

رضایت عمومی از بایدن از اوت 2021 همچنان زیر 50 درصد باقی مانده است و آمار فعلی به کمترین میزان یعنی 36 درصد در نیمه سال 2022 بسیار نزدیک است.

پیش از اسکات، چندی قبل مایک پنس معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا، پس از ماه‌ها تلاش برای جلب حمایت جمهوری‌خواهان و وجود تنگناهای مالی فراوان، سرانجام از رقابت‌های انتخاباتی 2024 ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کرد.

بر اساس این گزارش، پنس ماه‌ها تلاش کرده بود جمهوری‌خواهان را متقاعد کند که او در برابر فردی که با صداقت به او خدمت کرده (ترامپ)، گزینه بهتری برای ریاست‌جمهوری است اما در این راه شکست خورد.

مایک پنس در بسیاری از انتخابات گذشته از جمله در رقابت با جوش دبلیو بوش جمهوری‌خواه در سال 1988 و ال‌گور دموکرات در سال 2000، توانسته بود یکی از رقبای اصلی ورود به کاخ سفید باشد، اما وی هیچ‌گاه نتوانست بر نیروی عظیم سیاسی ترامپ غلبه کند.

گفتنی است براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات 2024 است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha