کد خبر 226806
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

۱۵ شهرستان گیلان زیر پوشش فیبر نوری رفت

۱۵ شهرستان گیلان زیر پوشش فیبر نوری رفت

 مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان با اشاره به اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در شرکت مخابرات ایران (نجما) گفت: بستر فیبر نوری در سطح ۱۵ شهرستان استان به اجرا در آمده و فقط دو شهرستان دیگر باقیمانده که در سال ۱۴۰۳ اجرایی می شود.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، یدالله حسنی روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان و نشستی با رئیس و پرسنل این مجموعه افزود: گیلان در اجرای این طرح جزو استان های برتر است چنانکه از پارسال تاکنون ۱۱۲ هزار پورت فیبر نوری در استان اجرا شده و به عبارتی ظرفیت واگذاری به ۱۱۲ هزار مشترک در گیلان فراهم شده‌ است.

وی توضیح داد: با روی کارآمدن دولت سیزدهم اجرای پروژه ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری در کشور در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و بر این اساس از سال گذشته، نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در کشور و نیز گیلان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه استان‌ها باید از مولدسازی منابع داخلی خود برای اجرای این پروژه اقدام کنند، عنوان کرد: با تامین منابع و تلاش جهادی کار با سرعت خوبی در استان انجام شد و هم اینک واگذاری فیبرنوری در صورت درخواست مردم به سهولت انجام می‌شود.

حسنی اضافه کرد: با اجرای این طرح در ۲ شهرستان باقیمانده و اتمام پروژه نهضت جهادی توسعه فیبرنوری در سال ۱۴۰۳در استان، عملا ظرفیت واگذاری فیبر نوری به ۱۶۰ هزار پورت افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۵ هزار مشترک در گیلان از فیبرنوری برخوردار هستند که با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده این آمار روز به روز افزایش می یابد.

وی با مقایسه مزایا و معایب اینترنت مبتنی بر فیبرنوری و شبکه های کابلی گفت: نگهداری شبکه مسی در استان‌های شمالی با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی و رطوبت بالا دشوار و میزان فرسودگی بالاست.

وی تصریح کرد : از اینرو پروژه فیبرنوری حتما باید در فرآیند زمانی مشخص شده اجرا شود و شبکه مسی به فیبر بدل شود که این مهم در شهر رشت با قوت در حال اجراست.

حسنی اظهار کرد: با اجرای فیبرنوری علاوه بر سرعت چند برابری و پایداری شبکه، مشکل سرقت کابل‌های مسی از بین می رود که این امر برای صاحبان کسب و کار و مراکز صنعتی و سازمان های بزرگ بسیار با اهمیت است.

وی تعهد امسال شرکت مخابرات گیلان برای واگذاری اینترنت پرسرعت تحت عنوان پهنای باند را در مجموع ۴۳ هزار مشترک عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ مورد اینترنت پرسرعت واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان با بیان اینکه به جز اجرای این پروژه، FTTH برای نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در صورت درخواست اجرای فیبر اختصاصی اقدام می‌شود، افزود: در زمان حاضر از ۵۰۰ مورد برنامه‌ریزی شده تاکنون ۳۰۲ طرح اختصاصی برای نهادها، ارگان ها و کارخانجات اجرا و واگذار شده است.

FTTH، معرف ارتباطات کابل فیبرنوری برای اماکن به صورت اختصاصی می‌باشد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته نیروهای این شرکت با مراجعه به کارخانجات، ارگان‌ها و شهرک‌های صنعتی، حدود ۸۰۰ مشترک را شناسایی و مزیت های اجرای فیبرنوری را به نسبت سایر شبکه ها برای آنها تشریح کردند که با درخواست این مشترکان، برای برقراری فیبرنوری اختصاص آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی شرکت مخابرات گیلان برای اجرای فیبرنوری در شهرکت‌های صنعتی خاطر نشان کرد: برای تعدادی از این شهرک ها طرح اجرایی شده و تعدادی هم در مراحل عقد قرارداد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان اظهار کرد: پایداری ارتباط برای مشترکان، سرعت بالا و امکان افزایش پهنای باند موجود از جمله مزایای اجرای شبکه فیبرنوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha