کد خبر 226772
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

برادر شهید بهشتی طباطبایی در گفتگو با «حیات»:

شهدا بسیار متفاوت بودند + فیلم

شهدا بسیار متفاوت بودند + فیلم

سید حسن بهشتی طباطبایی گفت: همه شهدا با مردم متفاوت بوده و ویژگی های متفاوتی داشتند؛ آنان انگار به این دنیا تعلقی نداشتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ پاسدار شهید سید محمد بهشتی طباطبایی در سال 1338 متولد شد. وی زمانی که 24 سال داشت برای جنگیدن در راه حق علیه باطل راهی سرزمینی شد که در انتها عاقبت بخیری اش در آنجا رقم خورد و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

این رزمنده و مجاهد راه حق در 18 اسفندماه سال 1362 و در جزیره مجنون و عملیات خیبر به همرزمان شهیدش پیوست؛ اما تا 14 سال پیکر مطهرش برنگشت. در نهایت پیکر این شهید بزرگوار در 14 تیرماه سال 76 به سوی خانواده برگشت.

سید حسن طباطبایی برادر شهید سید محمد طباطبایی در گفتگو با خبرنگار ما درباره این شهید بزرگوار گفت: برادرم در عملیات خیبر مفقود الاثر شدند که در سال 76 پیکرش برگشت. می توان گفت برادرم و همه شهدا با مردم متفاوت بوده و ویژگی های متفاوتی داشتند و انگار به این دنیا تعلقی نداشتند.

وی افزود: محمد بسیار با محبت بود و برای مادیات ارزشی قائل نبود. در محل همه از او به نیکی یاد می کنند. زمانی که پیکرش بعد از 14 سال برگشت؛  برای تشییع  پیکرش حدود 20 هزار نفر آمده بودند. برادر شهیدم بسیار مردمدار بود و هنوز هم از دوستان و اطرافیان برای دیدار ما می آیند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha