کد خبر 226769
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

معاون وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

توبیخ مدیران، مراکز و مدارس غیرانتفاعی در صورت تخلف +فیلم

توبیخ مدیران، مراکز و مدارس غیرانتفاعی در صورت تخلف +فیلم

معاون وزیر آموزش و پرورش در واکنش به بروز تخلف در برخی مدارس و مراکز غیرانتفاعی گفت: تعدادی از مدارس، مراکز و مدیران مدارس متخلف پس از بررسی پرونده ها به مدت یک سال یا مادام العمر توبیخ شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، به باور بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چند سال گذشته عملکرد مدارس غیرانتفاعی سبب گسترش بی عدالتی در نظام آموزشی کشور و تعارض منافع شده است.

در واقع فلسفه ایجاد مدارس غیر انتفاعی این بود تا این مدارس بتوانند باری را از دوش نظام آموزشی کشور بردارند اما اینگونه که پیداست این روزها مدارس غیرانتفاعی گاها به صورت جزیره ای عمل کرده و خود را تافته جدا بافته سیستم آموزشی کشور می دانند.

اتهام رواج بی عدالتی به مدارس غیرانتفاعی

مدت هاست که شهریه های نجومی، سرو غذاهای لاکچری و آموزش و تدریس دروس به زبان انگلیسی زیر ذره بین بسیاری از منتقدان این مدارس رفته است. 

به نحوی که اخیرا یکی از نمایندگان مجلس برخی از مدارس غیرانتفاعی را متهم نمود که این مدارس با هدف مهاجرت دانش آموزان پس از اخذ مقطع دیپلم به خارج از کشور به تدریس دروس به زبان انگلیسی می پردازند. 

مدتی است که پس از حواشی ایجاد شده نسبت به عملکرد این مدارس نمایندگان خانه ملت به دنبال تصویب مصوبه ای هستند تا بتوانند بر عملکرد مدارس غیرانتفاعی نظارت بیشتری داشته باشند، اما وزارت آموزش و پرورش ادعای فوق را قبول نداشته و مدعی نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد این مدارس هستند.

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات درخصوص این ادعاها گفت: اولا نمایندگانی که اخیرا نسبت به عملکرد این مدارس گلایه داشتند ادعاهای خود را تکذیب کردند. ثانیا در مجموع 18 هزار مدرسه غیر انتفاعی احتمال اینکه یک الی دو مدرسه عملکرد این چنینی را داشته باشد وجود دارد اما نمی شود این را به حساب تمام مدارس غیر انتفاعی که بازوی کمک کننده آموزش و پرورش در حوزه مسائل آموزشی، پرورشی و تربیتی است ،گذاشت.

وی با بیان اینکه نظارت ما بر مدارس غیرانتفاعی جدی است، افزود: از روزی که شخصا در این حوزه ورود پیدا کردم، با توجه به کسب تجارب از استان های مختلف، بخشی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش را در بخش نامه ها ابلاغ کردم به طوریکه پس از صدور این بخشنامه ها با حجم سنگینی از پرونده ها رو به رو شدیم.

توبیخ مدارس و مراکز متخلف

معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: در این ارتباط تا به امروز 1113 پرونده در کارگروهی که ذیل شورای نظارت و سیاست گذاری وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت و برای آن ها رای صادر شد. لذا در پی صدور رای پرونده ها تعدادی از مدارس، مراکز و مدیران مدرسه برای مدت یک سال یا مادام العمر توبیخ شدند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی اظهار کرد: حتی در این ارتباط درخصوص مراکزی که دارای تبلیغات سرشار نیز هستند تفاوتی قائل نشدیم و تا پای کار هستیم.

وی افزود: همچنین هفته گذشته عملکرد 5 الی 6 مدرسه را در سطح کشور که آزمون هایی را برگزار کرده بودند نیز مورد رصد قرار دادیم تا در صورت لزوم پیگیری های مورد نیاز انجام شود.

محمودزاده با بیان اینکه نظارت ها جدی است، مطرح کرد: در واقع نظارت ها میزان پرونده ها را کاهش داده است به طوری که در نیمه نخست سال شمار پرونده هایی که مربوط به اعتراض و شکایات از مدارس بوده است به عدد 150 نیز نرسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خوشبختانه سیاست گذاری، صدور بخشنامه و ورود پیدا کردن به پرونده ها سبب شده است تا روند تخلفات نسبت به سالیان گذشته کاهش یابد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha