کد خبر 226670
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷

«حیات» گزارش می دهد؛ 

لاستیک دولتی نایاب شد

لاستیک دولتی نایاب شد

لاستیک خودرو در بازار در حالی هنوز به قیمت واقعی خود نرسیده و کمبود در بازار به چشم می خورد که هنوز مردم نمی توانند از سامانه وزارت صمت لاستیک مورد نیاز خود را خریداری کنند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ قیمت لاستیک در کارخانه تا بازار در حالی فاصله زیادی دارد که در ماه های گذشته این بازار دستخوش افت و خیز قیمتی شده است. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان روز گذشته خبر از کاهش تعرفه واردات لاستیک از ۳۲ درصد به ۱۰ درصد داد و اعلام کرد که لاستیک موردنیاز مردم تأمین شده و از طریق سامانه‌های فروش وزارت صنعت و شرکت‌های تولیدکننده به‌صورت مستقیم با قیمت مصوب در حال توزیع است.
مراجعه به سایت https://kala.ntsw.ir/Account/Login که سامانه عرضه لاستیک دولتی است، نشان می دهد لاستیکی برای عرضه ارائه نمی شود و با وجودی که مردم در ساعات مختلف برای خرید لاستیک دولتی به آن مراجعه کرده اند؛ اما لاستیکی موجود نیست. 

کسبینو هم از غافله بازماند

پلتفرم‌ کسبینو که پیش از این دست و پا شکسته وارد عرضه لاستیک دولتی شده بود این بار نیز از غافله بازماند و لاستیکی در آن موجود نیست که عرضه شود. 

کمبود لاستیک در بازار 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مورد کمبود لاستیک در بازار می گوید:  سالانه ۲۱ میلیون حلقه لاستیک در کشور تولید می شود در حالی که ۳.۷ میلیون حلقه لاستیک وارد می ‌شود اما نیاز کشور در این زمینه ۲۶ تا ۲۷ میلیون حلقه است، این امر باعث می‌شود که در برخی مواقع با کمبود آن در بازار روبه‌رو شویم.

هرچند مسئولان مشکل کمبود لاستیک در بازار را به دلیل کاهش واردات می دانند؛ اما این در حالی است که تولیدکنندگان لاستیک مشکل را در تخصیص نیافتن به موقع ارز برای تهیه مواد اولیه تولید لاستیک می دانند. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در همین رابطه ادامه داد: طرحی در وزارت صمت وجود دارد که در حوزه نهاده‌های تولید، به تولیدکنندگان کمک می‌شود تا بتوانند تولید خود را افزایش دهند و در حوزه‌های ارزی نیز به آنها کمک شده است.

آیا لاستیک ها این بار وارد بازار می شود؟

سخنگوی انجمن صنعت تایر روز گذشته باز هم مثل سابق خبر از عرضه لاستیک به بازار داد. مصطفی تنها گفته اگر مصرف کنندگان صبوری کنند خواهند دید کمبود بازار رفع می شود.  تولیدکنندگان تایر و انجمن صنفی صنعت تایر با یگدیگر به توافق رسیدند تا به صورت این تعداد حلقه تایر را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

آن طور که این عضو صنفی انجمن صنعت تایر گفت ۷۰۰ هزار حلقه تایر برای رینگ های پرمصرف ۱۳ اینچ، ۱۴ اینچ و ۱۵ اینچ عرضه می شود.

به گزارش «حیات»؛ متقاضیان لاستیک با وجودی که بارها به سامانه وزارت صمت برای خرید لاستیک به قیمت مصوب مراجعه کرده اند اما موفق به خرید نشده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha